Alla inlägg den 3 november 2012

Av evelina nordberg - 3 november 2012 22:39

Igår hämtade jag jultidningarna jag köpt av bästa barnen Johannes och Matilda. De underbara solstrålarna!

Men så har de världens bästa mamma också
En vän jag träffat på senare år som alltid finns där, alltid ställer upp och alltid lyssnar. Även när hon har som mest i sitt liv tar hon sig tid och bara är den hon alltid är.

Jag beundrar denna människa som vän och mamma. Hon har tre otroliga barn som lyser upp vardagen. Denna vän vänder sig ut och in för sina barn och vänner och jag hoppas jag kunde visa henne mer hur fantastisk hon är.

Hon bor bara några kilometer bort men ändå ses man för sällan. Det är som det saknas något om man inte träffats på ett par dagar men när man träffas känns det som igår.

Har många fantastiska vänner och jag hoppas jag kan uppskatta dom för de dom är eller hur dom är.

Det sista har jag varit så irriterad på massa saker men ORKAR inte lägga energi på diskussioner så håller mig på min kant.

Försöker ta till vara på det positiva i livet och lägga undan det negativa.

Mindre lätt alla gånger men så blir det då jag hatar tjafs och gnabb.

Ibland är det svårt att få ihop allt men jag lyckas på något sätt.

Idag tvättade jag Fanny på kvällen då Moa ändå sov. Hon hade ju legat i gödsel så då fick det bli dusch och täcke på. Mizzy och jag gick ut i skogen i mörkret ( jag är livrädd för mörkret) och med en hund som reagerar på allt blev det en prövning för oss båda:)

Ni kan nog föreställa er en tant med en hund som hoppar för minsta lilla ljud. Föreställer sig mördare som spanar på en eller att en älg plötsligt står i min gångväg. Lovar att en dag kommer jag gå direkt in i en. Älgen kommer inte ana vad som hände för jag kommer springa fortare än vinden!

Allt är packat för imorgon blir der Shell och byta kampanj, göra löner (ja, de skall tydligen ha lön varje månad också) fixa kontoret, göra nytt schema för kommande veckor, skriva på alla papper och skicka iväg, 6 beställningar skall skickas,pumpar skall tvättas så de är fräscha för kunderna, nya to do listor för varje dag skall göras och kem till tvätten skall beställas och fyllas. missade säkert något men men...

Letar febrilt efter julklappar men hittar inga jag VILL köpa... Vill köpa något betydande och inte massa strunt.

Ska i mitt nästa liv starta en firma med personliga julklappar och presenter.

Nu ska jag fylla i boken jag köpt till Moa av de små barnen.
Till mitt älskade barn från din mamma

Världens sötaste bok och hoppas Moa upskattar den när hon blir 20 år. Vem vet? Man kanske inte finns då så det blir ett fint minne som jag tänker slutföra inom ett par dagar och inte skjuta upp. Som den förbaskade kort högen i matsalen som aldrig blir klar!

Vågar ju inte beställa nya då de kommer bli liggande där också..

Puss och kram

Av evelina nordberg - 3 november 2012 20:59

Idag hyllar vi de som fanns men rycktes ifrån oss... Men jag tänker på dem i princip varje dag.

Mn farmor och jag hade en komplex relation men några få timmar innan hon gick bort satt jag vid hennes sängkant i hennes hem. Fick hjälpa henne och byta bandage och blöja då hemtjänsten struntat i det hela dagen. Var så arg. Vi pratade om livets svåra gåtor och hur det skulle gå. Hon lovade mig att alltid hålla ett öga på mig och det gör hon.

Min mamma och pappa var i Turkiet och skulle åka hemåt. Farmor ville veta exakta tiden då de kom hem. Har starkt för mig att det var 04 någonting på natten.

Innan jag gick gav jag henne blåbärssoppa och hon sa att den kan du ställa i kylen till Harry för annars går den till spillo. Jag visste vad hon menade och gav henne världens längsta kram och sa hej då.

På vägen hem tog jag mig mod till att ringa mamma och pappa och sa att inatt går hon bort. 20 minuter efter de hade landat somnade farmor in. Hon väntade på dom...

För ett par år sen satte vi urnan på Piteås kyrkogård just denna dag! Världens finaste! Alla tända ljus och en liten stund utanför i 20 minus och det gnistra överallt från isbildningarna.

Det värsta jag vet är begravningar... Jag klarar det inte... Mår så himla dåligt efteråt.

Så idag tänder jag ett ljus för alla själar där uppe men även ett ljus imorgon för dom som tittar ner på oss.

Av evelina nordberg - 3 november 2012 02:24

Nu är det natten...

Var på Shell till 00:30 och sen ner till mc donalds där det blev hamburgare utan ost och sås och lite snack med Janne som följde med. På utsidan stannade en skum bil med en V70 bakom, min tanke var direkt polisen;)
Visst var det så.. Var ju tvungen att stå kvar en stund;)
Hur var det här då?
Jo bra men vad fan vill ni?
Körkort och vems e bilen?
Pappas och här har du!
Brukar du bilen?
Ja det gör jag
Mmmmm... Oskattad, oförsäkrad och avställd? Inte bra..
Ja jag vet men vi var hungriga...
Sen åkte jag...

Har funderat på en sak?
Allt man gör räcker liksom inte..
Man försöker vara snäll och hjälpsam men det hjälps liksom inte för oavsett vad man gör vänds det åt fel håll eller också begärs det lite till.

Jag försöker verkligen finnas för alla och försöka hjälpa till men tänker inte krusa någon!

Jag har bara 24 timmar på ett dygn
Sover 5-6 timmar
Hästen 1timma
Shell 8-9 timmar
8 timmar kvar som ska innehålla
huset
vänner,
MOA (fast hon är 24 timmar i och för sig)
Djuren hemma
Det vardagliga som att handla m.m

Svårt att få det att gå ihop och prioriterar så mycket det går...

Imorgon är jag bara hemma hela dagen förutom hästarna på kvällen då för jag måste städa, tvätta m.m

Har lite feberfrossa nu och hoppas det har gått över imorgon:)

Idag var vi på BVC
Lång liten tjej har jag :) 77 cm
Dåligt med vikten bara men jag får kämpa i henne mat.. Nu ska hon nästan bara äta min mat så får laga massa gott:)

Fast hon e pigg, före i utvecklingen och bara helt underbar!
Så säger någon att hon är tjock så kommer jag bli vansinnig för jag kämpar för att få henne att äta ordentligt.

Så imorgon tar vi mysfrukost med smörgås och äggröra. Bara mysa och det får ta sin tid så får hon i sig det hon vill.

Måste säga att min mamma är bara bäst eller ja, pappa också.
Min far hälsar på mig på jobbet jämt och hjälper mig med allt möjligt
Min mor hjälper mig så himla mycket med Moa och det känns underbart att ha dom

Idag har Gammo t ex gjort matlådor till Moa vilket uppskattas hur mycket som helst!

Nej snart ner i sängen med förhoppningen att katten värmt upp den lite;)


Ovido - Quiz & Flashcards