Alla inlägg under oktober 2009

Av evelina nordberg - 29 oktober 2009 18:55

ja jag har jobbat öppning nu i 3dagar... det är segt. man går upp 04.00 oh sen är det full fart....  man blir så himla trött på kvällarna!!


Så idag när jag är ensam hemma lagade jag tacos bara till mig själv.... ligger och slappar i soffan och bara tar det lugnt... hör att kaffemaskinen har tystnat också så det är snart dags för en slurk!!


saknar dock ett stort glas vin... men jag ska upp tidigt och rida imorgon så då får man vara nykter!!


min tvättmaskin har ju slutat fungera.... suck!

har tvättat på jobbet nu men imorgon skall jag tvätta arbetskläderna så då får jag väl åka till mamma lr något...


ska köpa ny näst vecka.... tvättmaskin alltså! passar även på att köpa en torltumlare för den andra gick sönder för ett tag sen. nu har jag snart bytt ut allt i huset så nu e det lugnt ett tag  framöver!!!


Finns mycket man vill ha just nu men jag får dock börja köpa lite julklappar så det är lugnt senare...


fick reda på att jag jobbar julafton, annandagen, nyårsafton, trettondagsafton och trettondagen....... hhmmm...


men jag tänker PENGAR..... ha ha


Jag vill åka till Thaiiland snart igen så dom pengarna går till det!!!


väntar även på att min far ska höra av sig om mitt material jag beställt. ska bygga 4 stycken höhäckar i vinterhagen... jag tål inte när man lägger hö på backen längre. Jag har nu insett vilket otroligt spill det blir!!


jag räknade ut att förra vintern försvann en och en halv rundbal bara  spill..... det är typ 450-500 kronor....


jag skiter ju inte pengar så man måste tänka efter ibland....



ha det!



nu blir det kaffe!!

Av evelina nordberg - 26 oktober 2009 09:11

Har haft ont om tid för att blogga i helgen...


FREDAG

I fredags hade jag verkligen fullt upp!!!

Jag städade verkligen hemma för efter den lilla hunden Herman bodde hos mig i ett dygn lyckades han med det mesta. Kissat inne och fullt med grus överallt..... suck!

Sen var jag hos mamma och skrev reportaget jag var på vid tio tiden på morgonen.

Då passade jag även på att slänga in några maskiner tvätt för min tvättmaskin e ju tyvärr sönder...


På kvällen åkte jag för att hämta mina hästtäcken som jag lämnat på tvätt! Shit vad snygga de blir när man tvättat dom. Går inte att jämföra med folk som tvättar sina hemma i maskinen. Hon som jag lämnar dom hos e extremt duktig och de ser nya ut när man hämtar dom.


Då tänkte jag att det här tar tio minuter men jag blev kvar i en timma och trettio minuter. Vi pratade hästar och bilar. Vad fint hon hade det verkligen. Jätte snygga hästar........ Hur mysiga som helst..


Sen åkte jag förbi mamma och hämtade upp min nytvättade tvätt. sen blev det god natt för mig!!



LÖRDAG

Vaknade ganska sent men åkte ner till stallet och pysslade lite... Skulle bli ridning men jag hade sådan värk så jag struntade i det....

Sen städade jag hemma och pillade lite...

På kvällen åkte jag till Klas och Görel och åt middag.... vad gott det var med potatisgratäng och grillat kött...


SÖNDAG

Vaknade för tidigt på grund av att jag sovit så gott.... Så jag åkte ut till min underbara arbetskamrat och fikade med henne på jobbet. Sen åkte jag till ridklubben för att ta lite kort för tidningen.... Sen skyndade jag mig hem för att ta in hästarna och lägga på dom fleece och ge dom lite mat inne så de fick torka efter regnet som varit...

Sen åkte jag med min far till bauhaus på torp köpcentrum för att handla ny badrumsinredning efter jag tydligen har gjort sönder mitt handfat... Hittade ett jättefint handfat med skåp och överskåp... Köpte även till ett högskåp så jag får mer förvaring.

Sen fick jag besök på eftermiddagen så då blev det kaffe och tårta...

På kvällen åkte jag ner till hästarna igen för de skulle släppas ut med nya täcken på. Hästarna går ju ute dygnet runt så ibland behöver de komma in och torka. Jag håller på att de ska gå ute för de mår mycket bättre då. Är det gott väder kan de faktiskt gå ute för de mår inte dåligt av det.


MÅNDAG

Idag blir det STÄDNING...... as always

Av evelina nordberg - 19 oktober 2009 17:08

Middag idag efter en stängning igår och en öppning idag gör att jag tappade intresset men så tänkte jag att jag gör något som jag kan unna mig.


Det blev smörgåstårta (hemmagjord) såklart. Har tappat intresset för färdiglagat för det är verkligen inte gott...


Hinner inte skriva så mycket idag för när alla kommer hem ska tårtan vara klar tänkte jag....


Efter jobbet drog jag ut till min mor och tog ut hennes hund som hon fått av mig.... (vad snäll jag är)


Men det håller ändå måttet med lätt creme fraiche och så i tårtan så jag behöver inte ta en pyttebit utan jag kan ta en stor bit!!


Ha det så bra

Av evelina nordberg - 16 oktober 2009 15:33

fredag men ändå trist...


I morse var jag på massage och det var otroligt skönt må jag säga... Ska faktiskt gå på det två gånger i månaden på grund av min otroliga stelhet... känns som om man går runt med en stålställning på ryggen... men nu är den borta för tillfället!!


Fick shoppat en tröja igår så det var mycket roligt... Igår red jag runt bråten men Jenny och Lotta. Var faktiskt roligt...


Sen städade jag hela kvällen + att jag gjorde potatismos och pannbiff men hemmagjorda dock!! Jag tycker det är så otroligt äckligt med färdiga pannbiffar, köttbullar och pulvermos... Kan bara inte med att äta det...


Lägger in en bild på mig och Fanny.... Hon böjer lite väl mycket på nacken, försöker komma undan lite?????


  

Av evelina nordberg - 13 oktober 2009 18:19

Nu ska jag stänga ner min dator för dagen tror jag.


Är supertrött verkligen men jag tänkte laga lite thaigryta nu med kryddorna jag köpte i Thailand sist.


Idag var det jobb halva dagen men var på jobbet 05.10-15.00 ganska segt!


Idag beställde jag Ica varorna som skall komma på Torsdag så vi får la se hur det blir... Kanske blir helt galet?


Nu har jag skrivit alla reportage jag låg efter med så nu blir de glada på tidningen imorgon... ha ha


Imorgon är det plugg då det är träff med en av mina kurser men det ska nog gå bra. Fick tillbaka en grej idag utav min andra ledare där jag fick MVG+!! Ha ha shit vad grym jag är!!


Jag är så stolt över mig själv...


Ha det bra!!

Av evelina nordberg - 12 oktober 2009 09:58

Helgen har vart fullspäckad... På fredagen var jag hos mamma och firade Bettan sen åkte jag dit igen för att äta tacos... Jättegott!!! Satt där hela kvällen och pratade skit mest... Vi diskuterade allt möjligt...


På lördagen åkte jag och köpte en husvagn.... varför vet jag inte men jag gjorde det i alla fall. Jo varför vet jag men jag tänkte nog sälja den snart så tjänar jag lite pengar på den.


Sen åkte jag till stallet och körde ett rejält pass med Fanny i paddocken. Vilken träningsvärk jag hade sen... puh...


Efter ridturen tog jag en långpromenad med min lilla hund Mizzy. Sen var jag tvunegn att jobba lite så då åkte jag till Gilleby för ett reportage. Sen hälsade jag på Lena och Robert som är våra kära vänner...


På söndagen var det dags för nytt reportage. Dressyrtävling på Orust ridklubb men också för att titta på Helena när hon skulle tävla.


Sen blev det långpromenad med Mizzy då jag tog vägen om stallet såklart!!


Idag blir det inte överdrivet mycket gjort. Har solat på morgonen i Stenungsund så nu slappar jag lite och ska dricka kaffe med en nybakad brödbit till... Sen drar jag och Ywonne till Kungälv för en lunch och lite shopping. Väl hemma sen blir det långpromenad med vovven och mycket städning. som vanligt!!

Av evelina nordberg - 9 oktober 2009 12:07

  


Nu är Fanny hemma.... skönt det....


Har ridit henne några gånger denna veckan, vad underbar hon e!!


Ibland undrar jag över livets frågor men vad skönt det är att bara borsta av det så funderar jag mer på det en annan dag. ha ha


Har börjat sätta igång Fanny på allvar nu.



  


Fanny blev något förvånad när hon såg de små shettisarna i hagen bredvid ha ha...

Nu tycker hon att de är jätteroliga!!

  

De är rätt söta de små liven som heter Calle och lilleman...


Fick höra häromdagen att jag blivit av med min häst men jag kunde få låna henne ibland om jag ville! Oscar 5 år tyckte numera att det var hans häst och han och Fanny är världens kompisar. Utanför Fannys box hänger en liten ryktväska med några små blåa borstar som han använder till Fanny. Han tyckte att Fanny skulle ha blåa saker nu så de matchade när han red henne... Får väl göra som han säger då för fridens skull!!


Ikväll blir det kalas ute hos mamma då hennes bästa vännina har fyllt år. De gör typ allt ihop och är jättenära vänner och hon ger alltid mig så fina presenter så nu har vi lagt ihop till en fin present till henne.


Har jobbat tre stäningar på jobbet nu och det går verkligen långsamt de stackars timmarna på kvällen som man är själv. Jag går där och pratar med mig själv... ha ha


Ha det så bra så hörs vi

Av evelina nordberg - 6 oktober 2009 12:58

I helgen har det varit fullt upp.... I fredags tog jag hem Fanny!!


Så på Lördagen var vi själv i paddocken hemma och tränade lite...


På Söndagen tränade i lite till i paddocken för jag tog med mig Amanda till stallet så hon red Nalle.


Har massa bilder men dom får jag ladda upp imorgon för jag måste åka till jobbet snart!!

Ovido - Quiz & Flashcards