Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Alla helgon

Av evelina nordberg - 3 november 2012 20:59

Idag hyllar vi de som fanns men rycktes ifrån oss... Men jag tänker på dem i princip varje dag.

Mn farmor och jag hade en komplex relation men några få timmar innan hon gick bort satt jag vid hennes sängkant i hennes hem. Fick hjälpa henne och byta bandage och blöja då hemtjänsten struntat i det hela dagen. Var så arg. Vi pratade om livets svåra gåtor och hur det skulle gå. Hon lovade mig att alltid hålla ett öga på mig och det gör hon.

Min mamma och pappa var i Turkiet och skulle åka hemåt. Farmor ville veta exakta tiden då de kom hem. Har starkt för mig att det var 04 någonting på natten.

Innan jag gick gav jag henne blåbärssoppa och hon sa att den kan du ställa i kylen till Harry för annars går den till spillo. Jag visste vad hon menade och gav henne världens längsta kram och sa hej då.

På vägen hem tog jag mig mod till att ringa mamma och pappa och sa att inatt går hon bort. 20 minuter efter de hade landat somnade farmor in. Hon väntade på dom...

För ett par år sen satte vi urnan på Piteås kyrkogård just denna dag! Världens finaste! Alla tända ljus och en liten stund utanför i 20 minus och det gnistra överallt från isbildningarna.

Det värsta jag vet är begravningar... Jag klarar det inte... Mår så himla dåligt efteråt.

Så idag tänder jag ett ljus för alla själar där uppe men även ett ljus imorgon för dom som tittar ner på oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards