Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Min vän och mitt liv i allmänt

Av evelina nordberg - 3 november 2012 22:39

Igår hämtade jag jultidningarna jag köpt av bästa barnen Johannes och Matilda. De underbara solstrålarna!

Men så har de världens bästa mamma också
En vän jag träffat på senare år som alltid finns där, alltid ställer upp och alltid lyssnar. Även när hon har som mest i sitt liv tar hon sig tid och bara är den hon alltid är.

Jag beundrar denna människa som vän och mamma. Hon har tre otroliga barn som lyser upp vardagen. Denna vän vänder sig ut och in för sina barn och vänner och jag hoppas jag kunde visa henne mer hur fantastisk hon är.

Hon bor bara några kilometer bort men ändå ses man för sällan. Det är som det saknas något om man inte träffats på ett par dagar men när man träffas känns det som igår.

Har många fantastiska vänner och jag hoppas jag kan uppskatta dom för de dom är eller hur dom är.

Det sista har jag varit så irriterad på massa saker men ORKAR inte lägga energi på diskussioner så håller mig på min kant.

Försöker ta till vara på det positiva i livet och lägga undan det negativa.

Mindre lätt alla gånger men så blir det då jag hatar tjafs och gnabb.

Ibland är det svårt att få ihop allt men jag lyckas på något sätt.

Idag tvättade jag Fanny på kvällen då Moa ändå sov. Hon hade ju legat i gödsel så då fick det bli dusch och täcke på. Mizzy och jag gick ut i skogen i mörkret ( jag är livrädd för mörkret) och med en hund som reagerar på allt blev det en prövning för oss båda:)

Ni kan nog föreställa er en tant med en hund som hoppar för minsta lilla ljud. Föreställer sig mördare som spanar på en eller att en älg plötsligt står i min gångväg. Lovar att en dag kommer jag gå direkt in i en. Älgen kommer inte ana vad som hände för jag kommer springa fortare än vinden!

Allt är packat för imorgon blir der Shell och byta kampanj, göra löner (ja, de skall tydligen ha lön varje månad också) fixa kontoret, göra nytt schema för kommande veckor, skriva på alla papper och skicka iväg, 6 beställningar skall skickas,pumpar skall tvättas så de är fräscha för kunderna, nya to do listor för varje dag skall göras och kem till tvätten skall beställas och fyllas. missade säkert något men men...

Letar febrilt efter julklappar men hittar inga jag VILL köpa... Vill köpa något betydande och inte massa strunt.

Ska i mitt nästa liv starta en firma med personliga julklappar och presenter.

Nu ska jag fylla i boken jag köpt till Moa av de små barnen.
Till mitt älskade barn från din mamma

Världens sötaste bok och hoppas Moa upskattar den när hon blir 20 år. Vem vet? Man kanske inte finns då så det blir ett fint minne som jag tänker slutföra inom ett par dagar och inte skjuta upp. Som den förbaskade kort högen i matsalen som aldrig blir klar!

Vågar ju inte beställa nya då de kommer bli liggande där också..

Puss och kram

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards