Alla inlägg under september 2012

Av evelina nordberg - 30 september 2012 21:04

Sex and the city 2 helt enkelt... Ser på den nu... Kan inte hjälpa att man drömmer ibland. Jag skulle vilja vara en kombo av
Charlottes kropp
Mirandas strävan efter karriär
Samanthas fantasi, mod och komik
Och sist men inte minst
Carries karriär och jobb

Alltså skulle man vara en ursnygg brunett som klär i allt,
som jobbar som skribent men strävar efter chefredaktör jobbet,
Vågar allt och kan gå ut själv en kväll och rocka loss
Sounds good!

Men här är jag:
En med för många gravidkilon kvar som har en bensinstation där hon rensar avlopp från tvätten och har slam överallt som kämpar för att få ihop allt och inser att dygnen är för korta och som går ut en gång på 4 år...

Verklighet checkad!!

Back to reality:
Idag var det dop för
Ella Olivia Elisabeth

Moas söta kusin..
Jättemysigt men fick gå ut med Moa då hon somnade och skulle vakna av all musik.

Väl hemma efter en tur till jobbet rensade jag lite rabatter och hann halvvägs innan himlen öppnade sig.

Natt till er alla

Av evelina nordberg - 29 september 2012 23:53

Livet är bra kort alltså...

Man kan fundera på hur och om... Men också varför??

Tänk om man fick en chans till vad skulle ni gjort då? Lev om ditt liv och gjort vad??

Jag vet med säkerhet... Hur jag skulle gjort...

Tänk om????

Livet har sina vägar utstakade., de finns där och det finns hundra olika... Man måste bara välja rätt..,

Av evelina nordberg - 28 september 2012 00:36

Tre dagar i Stockholm= underbart trots späckat schema:) mycket skulle hinnas på de korta timmarna per dygn som finns men men... För en gångs skull kunde jag ta ett glas vin på kvällen... Kändes lyxigt..

Bestämt mig för att rensa ut Fannys saker nu.. Har extremt mycket:) så förhoppningsvis blir det tid över på lördag för det.

Ska även duscha henne så hon blir hel och ren.

På måndag ska jag på möte hur nu det ska gå med Moa? Men men...

Snart börjar jag jobba kvällar och helger. Då menar jag helger 06:30-00:30

Imorgon blir det storstäd hela dagen..

Kram

Av evelina nordberg - 25 september 2012 15:15

Ja då var vi här...

Igår gick jag nog två mil räknat på gps och massa i affärerna som inte räknas... ;)

Idag har jag och Moa gått två mil redan känns det som... Men skönt är det... Nu ska vi ta en latte och sen göra gallerian och elodie affären.., ska få med min mamma dit bara:)

Fick ringa försäkringskassan om föräldrapenningen också.., kommer om tre dagar:(
Men då behöver jag inte handla så mycket :)

Och ärligt kan jag säga att allt kan hända i Stockholm

Av evelina nordberg - 22 september 2012 23:35

Packat Moas kläder... En hel shopping bag som tillhör vagnen.. En sådan du lägger i varukorgen.

Blöjor lägger vi vid sidan av. Tar med ett paket så ser vi vad som blir kvar helt enkelt.

Packat flera burkar mat och imorgon packas ersättning och gröten.

Mina klädet skall ju också packas men
Känns inte lika roligt helt enkelt:)

Imorgon blir det jobbet och fixa.. Rätt bra att fixa innan 3 dagars semester i storstaden. Den 25:e e vi helt själva då mor är på kurs...

Ska nu kolla på film.
Har hittills idag sett två filmer och tredje är på..

In time- skit!
Macken- grym klassiker
Friends Whit kids- sådär

Natt!

Av evelina nordberg - 22 september 2012 14:18

Packa inför Stockholm...

Blöjor? Ersättning? Mat? Gröt?
SUCK!!!

Moa är inte på super humöret heller så det blir lite pö om pö...

Sen blir det promenad till hästarna såklart och testa sittdelen på vagnen...

Insåg precis att packa till Moa är roligare än till mig då jag inte har något att ha på mig:) thats life!!

Av evelina nordberg - 19 september 2012 22:39

Först flytta hästar... Vad grymma vi va!! Eller hur Jennie??

Moa sov som en stock hela tiden.

Greja hemma...

Sen till jobbet och fixa...

Ut till mor och fixa lite till...

Och mitt i allt telefon, telefon och telefon..

Moa lekte idag Tittut med sig själv,.. Så söt!

Tänk vad lätt de kan roa sig:) tänk om man kunde göra lite så själv?

Igår hälsade vi på hos moster och myste lite..

Imorgon blir det öppna och göken...

Av evelina nordberg - 18 september 2012 22:18

Nu väntar extremt mycket jobb med att analysera och utreda... Ställer dom sig framför mig klappar jag nog....,,,,

Hela livet ställdes på ända ju och allt annat försvann ur mitt huvud så min snälla vän jag ber om ursäkt!!! Glömde av det just nu när allt bara gick galet...

Imorgon hästar och utreda detta irritations objekt!!! . Torsdag öppna förhoppningsvis om min bokföring visar det jag verkligen vill se!!!


F-grupp idag och min bror, linda och Ella var med:) roligt att inte vara själv..

Nä nu natten och imorgon skall Fanny hem...

Skapa flashcards