Alla inlägg under juli 2009

Av evelina nordberg - 31 juli 2009 12:19

Idag är det jobb som gäller.... Så e det ibland. Måste ju ha pengar också...


Jobbar kväll idag och öppning imorgon så det blir lugnt... Det är jag och madde som delar på helgen för resten av personalen är på semester... lyxlirarna!!! ha ha...


Nu när det regnar så jäkla mycket kan man lika gärna jobba för vad gör man annars, jo tvättar och städar och det orkar jag inte idag.


Igår var jag i Göteborg och kollade runt lite. My one hade jätterea på hästsaker så jag fick köpt ett bett och ett fleece täcke till Fanny så nu ligger det TRE nya täcken till henne i stallet... Kan snart öppna täckes affärr tror jag  men jag hatar när inget täcke är torrt och man får pussla.


I helgen ska jag besöka backamo för det är A-bompers helg med gamla bilar och underbar musik. Blir skitkul...


Nej nu blir det duschen och sen jobbet....


Av evelina nordberg - 30 juli 2009 11:15

Nu sitter jag i soffan och bara slappar. Egentligen finns det mycket att göra men orken har runnit ur mig just nu!!!


Jag sitter och kollar på min underbara vän Stig som målar mitt hus!! Han är för snäll han.... Men jag har lovat att alltid ha kaffe klart, mat flera gånger om dagen och en god efterrätt ikväll....


Ska åka ut till min kära häst senare. Prova de nya täckena på henne. Ska bli roligt! Hon e ganska mullig nu efter sommarvilan på det underbara havsbetet. Hon har även skaffat nya kompisar så som sex shettisar på ena sidan och två varmblodshingstar på andra sidan. För ett tag sen tog hon sig en tur till shettisarna och kolla vad dom gjorde för något roligt... Ingen skada skedd och hon som ägde shettisarna tyckte mest det var roligt.


Fanny kommer inte vilja åka ifrån betet. Hon trivs verkligen där ute.


Det får bli en tur till Göteborg också och hälsa på lite vänner och handla tapeter till hallen som Stig ska hjälpa mig med.


Igår beställde jag ny utebelysning. Jättefina men dyra!! Köpte även tre stolpar med lyktor på. En vid varje sida av infarten och en på gräsmattan.


Blir nog ordning här med tror jag, i alla fall någon gång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards