Alla inlägg under augusti 2010

Av evelina nordberg - 31 augusti 2010 15:00

har inte så mycket att tillägga idag....

 

ska beställa lite partylite ljus då hösten ter sig närmre än jag vill och då vill jag kunna njuta av värmeljus i hela huset och mysa med ett glas vin framför tv:n.... eller en bra bok i skenet av värmeljusen....

 

 

 

Sitter och funderar på mat just nu för jag är otroligt hungrig. Idag blir det paj men imorgon satsar jag på en god köttbit med potatis & västerbotten puré med chilikryddad bearneisås....   gött!

 

 

Ska åka ner i veckan och hämta nyheter från Mary kay som jag har beställt...

 

 

     

 

 

kram på er!!!!!!!!!!!!

 

Av evelina nordberg - 30 augusti 2010 12:54

Förkylning så det skriker om det....

 

  

 

Som tur är så har jag snälla arbetskamrater som jobbar för mig idag...

 

jag ska bara orka ta mig ut till bilen och iväg till apoteket och hämta mer hostmedecin så är jag på snart på väg tillbaka till toppen!

 

 

har städat på jobbet hela helgen och det blev verkligen superfint!!!

 

  

 

kan inte bara stå still utan måste få greja lite också....

 

jaja.... nu får jag försöka att ta mi ur soffan och klä på mig!!

Av evelina nordberg - 27 augusti 2010 11:34

Engagemang tack! ha ha

 

Idag är jag otroligt oseriös.... orkar inte bry mig verkligen...

 

Jag skulle behöva städa, tvätta m.m men jag orkar bara inte....

 

jag ska nog i och för sig göra ett snabbryck innan jobbet ikväll....

 

 

Min underbara pärla! 

 

Jag orkar inte gnälla mer men ärligt talat, vad ska man med en mage till när den bara ställer till det....? hmmm...

 

Löshåret? Första natten var lite trixig att sova med detta långa hår men det kommer nog gå fint... ska försöka sätta upp det innan jobbet sen....

 

Love ya!

Av evelina nordberg - 26 augusti 2010 17:35

Idag gjorde jag det!!!

 

Jag fick en jättefin present häromdagen så idag åkte jag och gjorde det...

 

  

 

Med tandpetaren i munnen så har jag numera långt hår!!!

 

Underbart och härligt!!!

 

känner mig något finare på något sätt? passade på att sola lite också och nu är jag ju på en godisförbud tid igen så med lite träning, solning och nyttig mat borde jag komma ner i vikt igen och känna mig toppen!

 

puss o kram

Av evelina nordberg - 23 augusti 2010 16:02

 Bildbomb!!


                         

Av evelina nordberg - 23 augusti 2010 10:49

Välkommen Jennie och Daisy till stallet!

 

Antar att det är officiellt nu när du lagt ut det själv på fejan så nu skriver jag det här....

 

Ska ut med kameran sen till alla hästar och ta kort på dessa underbara liv.

 

I helgen har jag gjort massa reportage. I lördags var jag till exempel på Orust ridklubb och tog kort på knatte lektionen där Ellen rider och de är ju supersöta!!

 

På söndagen var jag på invigningen av den nya hästleden på Orust. Mycket folk och massa hästar.... Väldigt roligt att se. Roligt att Emelie och Inger dök upp med sina Shirehästar då de är mäktiga. Min drömhäst men tyvärr kostar de otroligt mycket pengar....

 

Roligt att Claes dök upp med sina Quarterhästar också som han så framgångsrikt tävlar med, i western.

 

  

 

Så nu på morgonen har jag skrivit alltihop och det är alltid roligt att skriva om något man själv gillar.

 

 

Är också otroligt glad när jag tänker på min älskade bror som jag fått superkontakt med.... Vi har ätit middag och myst....

 

 

Hoppas även att min andra bror blir klar med sitt hus snart så man kan våldgästa snart!!! ha ha

 

Snart ska hästarna hem från sommarbetet och då sätter träningen igång... Vi ska öva på att rida ut själv framför allt och även ska vi åka några vändor ( mer info snart)

 

 

Haft planer förut men misslyckats men nu ska det verkligen ske!!! hoppas jag!!!

 

 

Kram kram

 

 

 

 

 

 

Av evelina nordberg - 19 augusti 2010 12:27

Jaha?

 

Nya planer på gång.... för mig själv alltså....

 

Just nu röjer jag hela huset efter allt som är i vägen.....

 

Två rum klara och två sopsäckar!

 

Resten kvar????????!!!!!!!??????!!!!!!!!!!

 

Kört 4 tvättmaskiner och 2 diskmaskiner..... suck! men de gör ju skitjobbet för en så de värdesätter jag högt!

 

 

Så målningen i stallet får faktiskt vänta tills imorgon. ska till hästarna sen o lämna 4 lådor äpplen från mitt träd i trädgården...

 

 

  

 

skänker en tanke till Gabriella som just nu gör lumpen i Skövde!!!

 

 

  

Kan man mer än älska dessa sötnosar? ha ha

 

P&K 

 

Av evelina nordberg - 18 augusti 2010 11:34

 Onsdag igen då!

 

Idag är det onsdag och jag ska jobba kvällen då jag bytt pass med Caisa....

 

 

Ska även göra något tråkigt klockan ett.... blä!

 

 

Imorgon skall jag stöda o greja hela dagen.....

 

 

Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards