Alla inlägg den 21 januari 2013

Av evelina nordberg - 21 januari 2013 17:30

Åkte ut till min vän Emelie och hennes underbara son T så barnen fick leka lite medans vi drack kaffe och tjöta.

Helt underbart att se denna lilla grabb som är så supersnäll mot Moa. Han kramas och pussas hela tiden och det är jättehärligt! Tänk vad de måste tänka? Emelie funderade på om han förstod att Moa var mindre och det är nog så helt klart.

Han kommer bli en riktig liten toppenkille i framtiden!!

Imorgon ska jag åka till Maria och köra överraskningarnas party!! Det ni?? Kommer bli så himla roligt och spännande... Vi håller på den hemligheten tills imorgon!

Köpt lite vinterkläder till Moa tills nästa år. Passar på nu på rean :) men så hittade jag en overall som till och med jag skulle kunna tänka mig! En canada goose overall för barn.., endast 4060 kronor!! Som hittat! Jag hade ju gråtit floder om hon ens gjort ett hål i den.. Helt sanslösa priser för barnkläder..

Jag gillar märkeskläder men har också en gräns! Jag betalar verkligen inte vad som helst för något. Skulle aldrig lägga över 1500 på ett par skor och om de kostar 1500 får de banne mig vara extremt praktiska och snygga så jag typ kan sova i dom också. Kläder ligger nog runt 1200-1300 som smärtgräns. Jacka kan jag inte påstå så mycket då jag kan ge mycket för en supervarm jacka.. Som när canada goose kom och jag importera en från Kanada?

Peace



Av evelina nordberg - 21 januari 2013 07:56

2 timmar ihopräknat inatt....

Jippi!!! Fast nu leker vi med teletubbies och bilar och hon är glad och pigg. Trots att jag är så trött att jag knappt ser skillnad på teletubbies och bilarna så leker vi vidare...

Av evelina nordberg - 21 januari 2013 00:16

Jag säger bu och du säger bä... Lite så är det allt! Tolka fritt..

Kollade förresten på dirty dancing igår.. Den filmen som alla kvinnor vill befinna sig i. En dröm man vill leva om och om igen... Man kan riktigt känna sig in i rollen och följa med. Tycker den är så himla bra och blir lycklig av att se den...!
Vem skulle inte kunna hoppa rätt in i den filmen?

Funderar lite på en sak? Är man så säker på sig själv verkligen? Hur mycket du än tänker och värderar så är du då säker på att du inte kastar en liten sten i ett glashus? En liten som på en femöring kan bli en stenbumling? Det är helt upp till var och en men jag tycker de är fantastiska som är så självgoda.. Och hoppas innerligt att bubblan håller den dagen du kastar en stenbumling!

Idag är det förändrat.. Det som var och har varit blir till det som kommer förbli.
Jag och Marion pratade minnen.. Skönt att lämna det bakom sig.. Gå vidare liksom.. Det var ju ett par år sen men minnet hänger kvar och på något sätt måste man släppa det bara...

Varför låtsas? Varför ens försöka? Jag har lagt av med det! Ser framåt och ser en ljus framtid med min dotter som betyder mer än någon annan.. Vad som finns runt om spelar egentligen ingen roll. Jobb, bostad osv kvittar faktiskt. Värdesätter inget av det på det sättet längre..

Häromdagen lämnade jag ju Moa hos min mor.. Lite halvt akut. Jag är ingen fantast av att skaffa barnvakt konstant. Jag gör det när jag måste!! Jag uppskattar min tid med Moa mer än allt annat och inget kan ändra på det.
Vi är alla olika och tycker det är bra att det är så. Vissa skaffar barnvakt ofta för det passar dom men sådan är inte jag.

Jag har ångest nu för de dagar jag ska till Karlstad. Men vet att det kommer bli bra! Hade ingen lust att åka och dela rum med konkurrent stationen men ändrades på ett knyck när jag insåg en sak :)
Jag insåg också möjligheten att få sova en hel natt. En natt utan att vanka av och an med en liten skrutt som vaknar hela tiden av sin hosta. Jag gör det gärna, men det tär på mitt humör och min energi. Men jag gör allt för henne..

Just nu längtar jag efter ett bubbelbad med levande ljus och ett glas vin.
Bubbelbad- en trappa ner.
Levande ljus- fixat
Ett glas vin- antibiotika kur i 10 dar!!!
Äh struntar i allt då.,
Läste förresten biverkningar på den antibiotika kuren jag fick.. Trodde det var meningen att man skulle bli bättre?
Vanliga:
Blåsbildning- ok? Vattkoppor igen??
Feber- jaha... Kör på då
Magsmärtor och diarré- magsjuka??
Blåmärken- japp jag gick en boxningsmatch igår?
Osv... Alltså dessa biverkningar...

Kommer ihåg när jag fick min diagnos för magen... Då fick jag en Ica bärkasse med tabletter.. Som mest åt jag 32 tabletter om dagen!! Det var det enda jag gjorde kändes det som.
Det var det ena för det men sen var det en tablett för biverkningarna osv,,,
Kändes inte så bra! Så en dag la jag av med alla förutom två!!!!!!! Jag sa stopp och insåg att jag inte orkade med det.. Visst jag tar smällen emellanåt men det är värt det alla gånger... Nu kan jag ju komma hemifrån i alla fall :)

Jag vill även passa på att tacka alla ni där ute som finns! Utan alla så hade livet varit förbannat tråkigt! Luta dig tillbaka och låt livet rulla på...

Peace!!!!




Ovido - Quiz & Flashcards