Alla inlägg den 19 januari 2013

Av evelina nordberg - 19 januari 2013 00:21

Åh idag gjorde jag det... Åkte dit, satte mig i väntrummet, blev inkallad, fixad och ut!

Ja tandläkaren och inget annat glamoröst! Trots att jag ruinera mig och fick reda på att nästa behandling kostar c:ā 10.000 kronor så kändes dagens räkning helt ok!

Måste ju berätta om min nya väntrums kompis..
Gumma på 94 år och pigg som en ungdom. Glad som en lärka kom hon in med smink, pälskappa och en mobil i handen. Väl i kassan förklarade hon för receptionisten om sitt onda i munnen. Hon förklarade för receptionisten om sin värk i tänderna hon inte har. Hon tog ut tänderna och sa att värken sitter i dessa.., löständerna!

Receptionisten bad henne sätta sig ner i det gigantiska väntrummet och såklart sätter hon sig bredvid mig :(

Där sitter jag i joggingbyxor, trött som attan och med ett ansikte som inte sett en mascara på länge...

Gumman snackar på om sina problem med dottern som vägrar att inse att hon är gammal, om dotterdottern som inte kan behålla ett jobb och dotterdotterns son som nog borde lärt sig vett och etikett.

Jag känner hur värken börjar bli värre och värre och hur gummans prat inte gör saken bättre..

Gumman börjar diskutera sjukdomar och undrar varför dagens barn inte skärper till sig! De söker läkare för allt idag förstår ni.. spelar ingen roll om det är huvudvärk, mensvärk eller brist på sömn. Hon bad sedan om hjälp att fylla i hälsodeklarationen.

Namn: ..........
Adress: ,.....,,,
Rökar eller snusar du: ja två paket om dagen!
Transplanterad: japp två silikonbröst!
(var nog inte det de menade men ok)
Tabletter: ja en massa färgglada..
(kanske inte heller helt rätt?)
Hjärtproblem; nä min man är död!!
(hjärtflimmer eller något?)

Sen gick samtalet vidare... Satt och småskratta åt hennes svar,,,

Ovido - Quiz & Flashcards