Alla inlägg den 25 januari 2013

Av evelina nordberg - 25 januari 2013 22:45

oj igår var det sjukt snurrigt!


började dagen med extremt viktigt möte om min framtid och det gick bra trots att 2 pärmar stod kvar innanför dörren hemma och så även vagnen till Moa. planeringen dagen innan kändes som bortblåst för man kan tydligen missa en stor vagn innanför dörren och så även en stor påse med pärmar i!


undra hur trött jag var när jag gick ut genom dörren?


mötet gick smidigt och fick beröm för min fina butik och mitt engagemang. tack för det!

tror ingen fattar hur mycket tid jag lägger på butiken!

det är inte bara att åka dit och dricka kaffe på kontoret utan det kräver "lite" mer än så trots allas kommentarer..


men på något sätt löser man det och även om jag sitter uppe halva nätterna med pärmar och papper så tycker jag ändå det är roligt. Tycker också det är roligt med mina underbara anställda som finns där. Massa annorlunda personligheter som kompletterar varandra. Man kan inte vara vänner jämt och man kan inte tycka att alla gör rätt men de löser det superfint och accepterar varandra som de är!


Sen satt jag och fundera på vilken personal som hade ställt upp så mycket och faktiskt brytt sig?

När Moa föddes satt de och inventera butiken utan mig, när vi åkte till jobbet första gången stod där presenter till min lilla skrutt, Nu häromdagen fick Moa en lekstuga och en dockvagn, Moa fick julklapp av personalen och de är verkligen helt underbara!


Igår åkte jag även till min svägerska och Moas lilla kusin. Väl där inser jag att mina 2 skötväskor står kvar på jobbet! det enda jag hade med mig till mötet!! Så fick snällt fråga Linda om en blöja och mat hade jag i bilen. Så Moa fick leka i sina kläder hon haft hela dagen istället för ombytet som låg just i en av skötväskorna. kände mig helt uttömd på energi men på Lindas köksbord stod en underbar nybakad tacopaj med tillhörande sallad.... Åh vad underbart!


Moa var just då när vi var där på värsta humöret! bara sur och ville inte alls vara med. På vägen hem (efter att vi hämtat skötväskorna) somnade hon gott och var på toppenhumör när hon fått sova lite.


sen på kvällen blev det till att handla lite mat. kändes skönt inför helgen med en kyl laddad och då brukar humöret vara på topp! tänk vad lite sallad, gurka och kyckling fileér kan göra?


sen gick kvällen i andan - supertrött!!!


fast i och för sig har jag känt att 4 timmar sömn per natt inte kan hålla ilängden men ignorerat det totalt.... kanske kommer nu?


Funderade ett tag på att dra iväg på spa men kom på mig med att jag kommer sova hela dagarna och nätterna utan att få en enda behandling eller glas champagne! hur lyckat blir det?






Ovido - Quiz & Flashcards