Alla inlägg den 28 januari 2013

Av evelina nordberg - 28 januari 2013 22:51

Nu har jag solat i 3 dagar... Så underbart! Enda gången jag kopplar av. Fast idag sola jag lite VÄL länge... Hmmm
Känner mig som en kräfta....

Idag fick jag även lunchat med bästa Maria! God kycklingssallad med hennes härliga vitlökssås! Gudomligt gott! Roligaste var att hon tänkt på de små med varsin liten smaskig rätt också..


Igår gjorde jag ett superfynd! 11 kronor kostade den och eftersom jag tycker om 50-talet blev det en dockvagn till Moa. Hon har ju 2 vanliga 50 tals vagnar men nu även en dockvagn... Lite puts på den så blir det super...

Imorgon blir det även nya naglar... Vad ska jag ha?? Hmm... Svarta/vita/lila??? Får nog bestämma imorgon...

++++ måste snart bli --------


Av evelina nordberg - 28 januari 2013 16:50

Allt är verkligen på låtsas... Tyvärr är det så ungefär..... Jämt!

Man kan få en fasad av att låtsas
att man har alla pengar i världen
Att förhållandet är toppenbra
Att man älskar sitt jobb
Osv....

Att ha alla pengar i världen gör dig lycklig i 2 år! Du köper allt du vill ha,alla möjliga konstiga personer står på din trappa och tigger pengar, du skulle rest runt jorden, säkrat framtiden för dina barn osv...

Men vad händer den dagen du inte vill ha något mer? Rest dit du vill, bytt ur både trappan och dörren till huset då alla stått där och försökt få pengar, blivit ovän med alla som anser sig inte fått tillräckligt! Livets karusell är densamma oavsett om du har pengar eller inte! Du kan aldrig köpa dig fri!

Att säga att man älskar sitt jobb är tvetydigt... Jag gillar mitt jobb, det gör jag! Men älskar??

Om du inte fick någon lön skulle du då gå dit varje arbetspass och göra dina nio timmar? Det tror jag inte.., ett jobb är ett jobb men såklart toppen om du trivs... Det är en fördel!

+++++++++++++++++++++++++
Visar min fruktansvärda våg! Jag slänger ut den! Vas har JAG gjort den för ont? Känns supertråkigt! :(
Tänkte att mitt överflödiga kroppsfett kunde bege sig till något annat gömställe men de kallar ju bara dit nya kompisar?? Försökte putta över några till den där 50 kg:s kompisen M men icke!!! De hänger så glatt kvar trots att jag förklara hur stor plats de skulle få hos henne... Nä du den gick inte hem...

Sökes: nytt hem för mina ovänner!!

Av evelina nordberg - 28 januari 2013 00:12

Hur är det möjligt?? En låda med 3 pärmar.. Puts väck!!

Jag behövde den typ i förrgår... Får panik och åkt som en skottspole fram och tillbaka till jobbet men icke!

Paniken börjar komma och jag vet inte hur jag ska göra! Har ni någonsin fått sådan panik?

Jag har fått det många gånger och nu idag har jag det! Den kan ju inte bara försvinna? Eller!?

Allt annat försvinner ju härifrån så varför inte? Kan den stå i den andra saaben? Hmmm... Får springa ut och kolla tror jag....

Ovido - Quiz & Flashcards