Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Hmmm/tänk om

Av evelina nordberg - 21 januari 2013 00:16

Jag säger bu och du säger bä... Lite så är det allt! Tolka fritt..

Kollade förresten på dirty dancing igår.. Den filmen som alla kvinnor vill befinna sig i. En dröm man vill leva om och om igen... Man kan riktigt känna sig in i rollen och följa med. Tycker den är så himla bra och blir lycklig av att se den...!
Vem skulle inte kunna hoppa rätt in i den filmen?

Funderar lite på en sak? Är man så säker på sig själv verkligen? Hur mycket du än tänker och värderar så är du då säker på att du inte kastar en liten sten i ett glashus? En liten som på en femöring kan bli en stenbumling? Det är helt upp till var och en men jag tycker de är fantastiska som är så självgoda.. Och hoppas innerligt att bubblan håller den dagen du kastar en stenbumling!

Idag är det förändrat.. Det som var och har varit blir till det som kommer förbli.
Jag och Marion pratade minnen.. Skönt att lämna det bakom sig.. Gå vidare liksom.. Det var ju ett par år sen men minnet hänger kvar och på något sätt måste man släppa det bara...

Varför låtsas? Varför ens försöka? Jag har lagt av med det! Ser framåt och ser en ljus framtid med min dotter som betyder mer än någon annan.. Vad som finns runt om spelar egentligen ingen roll. Jobb, bostad osv kvittar faktiskt. Värdesätter inget av det på det sättet längre..

Häromdagen lämnade jag ju Moa hos min mor.. Lite halvt akut. Jag är ingen fantast av att skaffa barnvakt konstant. Jag gör det när jag måste!! Jag uppskattar min tid med Moa mer än allt annat och inget kan ändra på det.
Vi är alla olika och tycker det är bra att det är så. Vissa skaffar barnvakt ofta för det passar dom men sådan är inte jag.

Jag har ångest nu för de dagar jag ska till Karlstad. Men vet att det kommer bli bra! Hade ingen lust att åka och dela rum med konkurrent stationen men ändrades på ett knyck när jag insåg en sak :)
Jag insåg också möjligheten att få sova en hel natt. En natt utan att vanka av och an med en liten skrutt som vaknar hela tiden av sin hosta. Jag gör det gärna, men det tär på mitt humör och min energi. Men jag gör allt för henne..

Just nu längtar jag efter ett bubbelbad med levande ljus och ett glas vin.
Bubbelbad- en trappa ner.
Levande ljus- fixat
Ett glas vin- antibiotika kur i 10 dar!!!
Äh struntar i allt då.,
Läste förresten biverkningar på den antibiotika kuren jag fick.. Trodde det var meningen att man skulle bli bättre?
Vanliga:
Blåsbildning- ok? Vattkoppor igen??
Feber- jaha... Kör på då
Magsmärtor och diarré- magsjuka??
Blåmärken- japp jag gick en boxningsmatch igår?
Osv... Alltså dessa biverkningar...

Kommer ihåg när jag fick min diagnos för magen... Då fick jag en Ica bärkasse med tabletter.. Som mest åt jag 32 tabletter om dagen!! Det var det enda jag gjorde kändes det som.
Det var det ena för det men sen var det en tablett för biverkningarna osv,,,
Kändes inte så bra! Så en dag la jag av med alla förutom två!!!!!!! Jag sa stopp och insåg att jag inte orkade med det.. Visst jag tar smällen emellanåt men det är värt det alla gånger... Nu kan jag ju komma hemifrån i alla fall :)

Jag vill även passa på att tacka alla ni där ute som finns! Utan alla så hade livet varit förbannat tråkigt! Luta dig tillbaka och låt livet rulla på...

Peace!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards