Alla inlägg den 17 mars 2010

Av evelina nordberg - 17 mars 2010 08:53

Glömde ju berätta om denna konstiga och märkliga helg jag hade....

 

På lördagen så åkte jag till Karlsborg för ett kalas jag skulle gå på där...

 

Efter fyra timmar i bil med några småstopp så kom jag upp och körde till Hotell Wettern som jag hade bokat på. Väl där möttes jag av en märklig man som frågade konstiga frågor. Till slut sa han att kuverten ligger på disken inne i receptionen så jag kunde ta det där...

 

Sen berättade han att hotellet var obemannat och att vi var de enda gästerna. Va? Två stora våningar med hur många rum som helst men det vara bara vi som skulle bo där. 5 st personer i detta stora hotell?

 

Efter att jag letat i 15 minuter efter rummet så hittade kotten en dörr till och där inne fanns 20 rum till och mitt låg såklart längst ner i den korridoren....

 

Jag och Kotten spelade sen biljard och jag måste säga att det började riktigt bra men vi spelade i en och en halv timma så vi var nog inte jättebra på det spelet?

 

Sen åkte vi till festen som var en överraskningsfest så det gällde att vara i tid. När födelsedagsbarnet kom så var han riktigt överraskad.... Det var väldigt roligt att se...

 

Hans dröm är att åka till USA igen så vi var 12 stycken som samlat ihop pengar till honom. Vi växlade in dom i dollar och Håkan hade slått in dessa pengar i det största paket jag sett... Dessutom hade han växlat in 600 dollar i 1dollar sedlar så det var en jättebunt!! ha ha

 

På kvällen fick jag också hedersuppdraget att åka och ta in deras hästar och det tackar jag inte nej till... Jag var ju nykter så varför inte hjälpa till? Inne i stallet möttes jag av ankor som väsnades något otroligt!

 

De hade en liten shettis som hette prinsessa och tre stora hästar.  Två var nog varmblod och en var halvblod, tror jag?

 

Dagen efter åkte vi hem till dom på en kopp innan vi begav oss hemåt. En jättemysig gård full av djur, bilar och traktorer... jättemysig...

 

Var ute och kollade på Cinas nybygge i hagen. En jättestor lösdrift som var jättefin...

 

Hon rågade om jag inte kunde komma upp med Fanny i sommar så det får jag nog planera in... Kanske midsommar?

 

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards