Alla inlägg den 2 mars 2010

Av evelina nordberg - 2 mars 2010 16:20

Ändrade planer...

 

det kan vara både på gott och ont...

 

Hade massa planer för ikväll men nu ser det ut som om man får besök och dessutom  får vi väl se om Emil kommer hem för det är ju till han dom ska lämna saker...

 

Jag undrar ibland hur vissa tänker... När de kommer upp i åldern och ska skaffa körkort m.m så undrar man vad de vill ha för bil?

 

svaret blev: Ferrari eller Lamborghini...

 

Ja du, det blir ju inte riktigt så men en sak var väldigt klar. Ingen Volvo eller Saab....

 

Och det säger han till mig som kör en Saab och älskar sin bil...?

 

De e söta ibland....

 

Jag förstår honom visserligen då de flesta ungdomar kör volvo här ute och han har aldrig velat vara som alla andra....

 

 

 

 

Av evelina nordberg - 2 mars 2010 14:34

Sitter i soffan och kollar på vänner... Produktiv dag? inte det minsta. Har inte gjort mycket idag...

 

Ibland är det så och dessa dagar går inte att göra mycket åt, bara finna sig i det...

 

Men jag ska snart sätta igång....

 

Får väl ägna kvällen åt städningen men det är det värt när man ser resultatet sen.... Kanske till och med orkar med Emils rum? (krävs nog en extra tanke åt det om jag ska våga ge mig på det rummet)

 

Ikväll ska jag även ner till hästarna och kolla till dom små liven så de mår bra...

 

  

Min pärla Fanny!! Älskar verkligen den hästen... Hon är så snäll, man kan göra vad som helst med henne och hon bryr sig inte....

 

Tänkte på mina vänner förut som finns där i vått och torrt... Nu i Mars ska jag hälsa på er och prata gamla minnen...

 

  

Sofia när hon hämtade Rosa hos min syster.....

 

Eller underbara Andrea  och  Caisa som finns på jobbet och livar upp tillvaron

  

 

  

 

 

 

Eller Bettan (stackaren) som får höra det ena och andra

   

 

 

 

 

 

Man måste kunna värdera sin vänner och jag har insett att jag inte varit världens bästa vän för dom men jag lovar att det ska ändras...

 

 

Av evelina nordberg - 2 mars 2010 08:59

Igår jobbade jag kvällen och som alltid så väntar jag med det mesta till sista  stund och när man får trevliga kunder så går det åt en stund till att prata och dricka kaffe men det är välfigt trevligt.

 

Kvällspasset började med en oerhört fin komplimang av mina underbara kund. Han e så snäll... Det är ju alltid roligt att höra något positivt om en själv.

 

Väl hemma blev det soffläge och en bit mat. Satte på en film också, Luftslottet som sprängdes... Ganska bra men de första två filmerna var mycket bättre.

 

Idag ska jag städa här hemma och kanske få någon tid över till något annat....

 

Känner mig otroligt positiv idag för komplimanger kan man leva länge på....

 

Mars (månaden vi väntat på) är här och våren med den för solen skiner utanför fönstret och det är behagligt att vara ute...

 

Mars är en otroligt underbar månad....

 

Nu längtar vi till dagen då vinterjackorna och vinterstövlarna åker in i garderoben och ut kommer de tunna vårjackorna och de snygga skinnstövlarna... 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards