Alla inlägg den 21 februari 2013

Av evelina nordberg - 21 februari 2013 16:00

Vårens strålar gör mig lite piggare...

Planerar nu hemfärden för lekstugan. Den får lifta så snällt med K och hans kranbil gentemot att jag lovar på hedersord att gå på hans grillfest.. Svårt att genomföra det?? Ha ha

Så det blir snart Ikea och köpa lite möbler till det! Åh så roligt! Det ska målas och fixas. Sys lite gardiner och skapa en härlig atmosfär inuti.

Även växthuset skall upp så det kan bli min oas! Har nog köpt ett väldigt för stort växthus men med en liten fåtölj och en god bok känns det nog genast super! Så nu ska jag börja så inne så det bara blir att flytta ut det sen :)

Satt och kolla på staket nyss då jag fullkomligt slet sönder det andra fula som älgarna sprungit igenom och förstört!! Vill ha ett vitt lite lantligt och nej jag tänker inte göra ett själv!!

Nu är det planerat! 1 april börjar jag jobba igen och då bara kvällar och helger för att det ska funka med moa. Känns lite skönt men vet att jag kommer få lite panik vissa dagar. Men det ska gå bra!

Av evelina nordberg - 21 februari 2013 10:51

Igår skrev jag ett långt inlägg men ångrade mig och kastade det strax efter... Handlade inte om någon utan om mig och insåg att det var saker jag vill hålla för mig själv trots att det ibland kan vara skönt att skriva av sig:)

Idag börjar huvudvärken lätta som jag fick igår eftermiddag. Jag och Moa la oss vid fem tiden och sov... Sov nästan hela natten för både hon och jag mådde sådär.

Moa var på 1 års kontroll i förrgår och det gick bra trots att läkaren kom inhoppande på kryckor då försäkringskassan inte godkänt hans sjukskrivning efter en operation (komiskt?)

Allt såg bra ut och hon vägde cirka 10 kilo och längden fortsätter uppåt...

Moa vägrar just nu att vara mer än 30 cm från mig... Hon ska sova på mig, sitta bredvid och jag ska sitta på golvet bredvid henne när hon leker. Så det är väl det jag gör för det mesta?!?

Att gå på toa utan Moa är lönlöst för då sitter det en bebis på andra sidan grinden och gråter. Så det där med egentid på dass är bortblåst!

Nu är det bestämt att det blir Stockholm i alla fall i april... Jag och Moa åker upp och spenderar våra dagar lite hur som helst? Troligtvis åker min mor med och avlastar lite..

Jag ska i alla fall in på Zara barn för de har de snyggaste kläderna till barnen.

Nä nu blir det soffläge och huvudvärks tabletter...

Ovido - Quiz & Flashcards