Alla inlägg den 3 februari 2013

Av evelina nordberg - 3 februari 2013 23:22

Torsdagen var överraskningarnas dag.. Mycket spännande och mysigt.

Fredagen var nästan lika bra ;)
Mötet öppnades med ett superbra band.. Full fart ska det vara! Alla vaknade till efter en kväll med vin, öl och sprit!

Nyheter presenterades såsom
Loka strawberry Ice cream... Söt!! Äckligt söt!
Choclat shake Loka- vatten med chokladsmak? Nä inte god
Loka lemon pie? Helt okej!

Sen fortsatte det med ena nyheten efter det andra,
Bland annat den första tv reklamen i Sverige för 7eleven
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2013/02/01/svensson-skapar-reklamhistoria-med-7-eleven/

Mycket positiva budskap kom fram och jag är supertaggad inför vad som komma skall.

Sen har ju 7eleven ett viktigt samarbete med organisationen friends, så Molly sanden uppträdde och pratade om denna organisation. För mig är det extra viktigt då jag vill att Moa växer upp till ett rättvist samhälle och inte drag växte upp i. Mobbning är otroligt viktigt att förhindra. Alla borde ta ställning mot det!

Fick en föreläsning av wow marketing. Det handlade om hur man ska kunna ge kunden bästa service. Jag har förstått det länge men vad vi alla ansåg var att det borde vara vår personal som får gå med oss på detta. De behöver också inspiration och en chans att utvecklas.. Så jag ska nog skicka iväg lite personal på några kurser.

Sen föreläste Tina thörner, kartläsaren. Hon berättade om förutsättningar, att som kvinna kunna vara stark och gå sin väg (egen väg)
Hon berättade om hur alla häpnade när hon valde en muslimsk man som förare till sin rallybil men för henne såg hon inga hinder och hon hoppades att han inte gjorde det heller. Alla förklarade för honom att du kan ju inte köra med en tjej men för honom var det inget problem- hon var ju bäst i världen! Avslutningen på mötet var ett uppträdande av Darin. Bra avslut!!

Under dessa få timmar hade jag ringt Moa trettielvatusen gånger och försäkrat mig om att hon var okej.
Varför blir man sådan?

Efter mötet sprang jag (ja, sprang) tillbaks till hotellet och duscha, fixa och lite smink på. Ni vet väl alla hur långt tid tjejer tar på sig och jag kan bara hålla med! Det ska väljas kläder, skor, frisyr, ögonskuggor m.m Men med tidspress blir ALLT lite bättre :)

Väl tillbaks på CCC blev det välkomstdrink och lite mingel för att jag strax därefter skulle slå mig ner vid bord 10 där min region satt. Hamnade bredvid välkända och icke välkända kollegor. Det byts erfarenheter hit och dit och man pratar alltid om allt mellan himmel och jord!

Vet till exempel att tjejen på vänster sida om mig har en ny kille som är äldre än henne, att S är irriterad på vägtullarna och att han till höger köpt ett hus på landet.. Intressant?

Till apritretare serverades tunnbröd med parmesan och svamp röra
Förrätt var räkröra inbakad i lax med chili, gurka och citron
Varmrätt var kalvfile med rotfruktsgratäng, sås på 5 peppar och primörer
Sen en grapefrukt sorbe som lite matsmältare
Dessert var mousse tårta i 5 lager med maräng och jordgubbar
Under middagen delades priser ut kalla dess former..

Strax därefter steg Darin upp på scen igen och därefter Timbuktu.. En helkväll!!

Trots allt roligt saknade jag min skrutt. Jag är världens känsligaste mamma, men hon är mitt ALLT!

Att vara utan henne 2 dagar var otroligt jobbigt men jag härdade ut till slut...

Ovido - Quiz & Flashcards