Alla inlägg den 16 februari 2013

Av evelina nordberg - 16 februari 2013 20:54

Igår var jag i affären på annan än hemorten.

Något jag inte klarar är när människor skriker tjoooohooo på sina män. Skärp er och rör på påkarna och leta upp dom istället! Låter så otroligt fånigt enligt mig.

Värsta var väl att jag efter några sekunder insåg att jag kände den ena parten i detta tjooohhhoo par. Kände menar jag nu för denna person har jag inte pratat med på flera år.

Fånigaste är när blickarna möts men inget säger något. Vi avbröt våran vänskap som vänner som helt enkelt inte hade mycket gemensamt men dock inte ovänner. Jag kunde kläckt ur mig ett hej? Men jag insåg det försent. Hela kvällen tänkte jag på våra kvällar med lite vin, mat och bara prat. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Men något förändrade det? Dock kommer jag ihåg det som igår! Ögonblicket när vi insåg att våran vänskap inte längre skulle leda någonvart och vi beslöt oss att vi skulle hitta nya rep att knyta knutar på!
Nej vi var inget kärlekspar utan vänner!

Därför är jag glad att jag idag har mina vänner som jag umgås med! Vi säger i alla fall hej till varandra i affären ;)

Som med min ena vän. Vi har umgåtts till och från sen vad hette det då? Nu heter det väl förskola/0:an? Vi började våran galna färd mot livet med varandra som stöttepelare och så fortsatte det. Vi blev ovänner och blev vänner.,. Vi träffas då och då som inget hänt och vi har idag barn som är jämngamla och vi får nu bege oss ut i nästa fas. Vi får se våra små börja sina liv och gå igenom samma sak som vi gjorde. Konversationerna växer med tiden och utvecklas där efter.. Så som det skall vara!

Tänkte idag på uppskattning! Är otroligt glad för min dotter som varje dag visar mig hur mycket hon älskar mig. Att få slemmiga pussar och stora kramar gör att vardagen för en extra guldkant!

Att barnen i våran vardag visar sin uppskattning till oss föräldrar gör livet lite lättare och lite mysigare!

Denna helgen har varit mycket negativt och mycket att bearbeta.. Därför känns det nu extra skönt att slänga mig rätt in i sista boken och drömma mig bort!


Skrev ett meddelande till mina anställda! Mitt mål 2013 är glädjens år! Vi ska vara glada och hjälpa varandra. Vi ska värdesätta varandra och se positivt och framåt.
Det har börjat bra!!! Vi ligger 4:ā på semletopplistan :) (Intresseklubben antecknar)

Det är så det ska vara! Inget annat... Inga sura miner... Utan lägga energin på allt annat :)

Inte lägga över våran negativa energi på någon annan utan se livet från den ljusa sidan.

Ovido - Quiz & Flashcards