Alla inlägg den 6 februari 2013

Av evelina nordberg - 6 februari 2013 18:28

Läste i en tidning (oja, det händer!!!)

Om fjärilar i magen...

Låter lite gulligt det här med fjärilar i magen...då brukar man vara kär, förväntansfull och kanske nervös..

Vi har alla känt det och alla förväntar sig en sådan upplevelse igen ;)

Men mina damer och herrar... Det är ju inte fjärilar i magen! Det är tydligen eran tarm som gör plats... Hmm

Här har jag gått runt och känt mig lycklig inför allt som komma skall men så är det bara min tarm som gör lite plats...

Så nu säger vi inte fjärilar i magen utan vi pratar väl om våran lilla tarm som behöver göra plats och kanske släppa ut lite med...

Som en Tina thörner sa: vem av er går upp varje morgon och tackar alla biljoner celler för det jobb de gör??

Av evelina nordberg - 6 februari 2013 16:01

Sladdlöst... Det borde mitt hem vara. Moa drar i alla sladdar och släcker lampor, tv:n och speciellt datorn mitt under pågående bokföring... Tack snälla!

Dammsuga är ett stort projekt för jag hinner ungefär tre meter innan någon drar ur sladden och efter 10 försök så.... Ger jag upp! Det får förbli ostädat för det är så vi har det!

Moa kör numera gos... Ja vi gosar konstant... Hon leker lite sen kommer hon gående och ger mamma kram och puss... Sen leker hon lite till... Underbara barn!

Soffan är nästa projekt! Ni vet de där fina inredningstidningarna? Med välstylade hem och kuddarna är puffade till Max? Så ser det nästan ut här?

Förutom att soffkuddarna ligger på golvet för Moa har kastat ner dom, eller att hela soffan är belamrad med leksaker (Dock snyggt uppradade) och att de piffiga filtarna mest är täckta med kex, majskrokar och lite dregel gör det hela lite charmigare...

Så ni som är intresserade av lite styling så hjälper Moa gärna till mot en majskrok eller två?

Känns lite tråkigt att nya soffan inte hinner komma innan hennes kalas men sånt är livet!


Igår blev jag utsedd till svensk ambassadör för kvinnors företagande!! Tjooohooo
Skall ut och inspirera andra att göra samma val i livet och finnas som stöd. 1300 sökande var det...

Nä nu somnade Moa så jag måste klä på mig och åka iväg en sväng (såklart med moa)

Moa

Av evelina nordberg - 6 februari 2013 07:51

Jag är inte din vän
Jag är din förälder

Jag kommer förfölja dig
Tillrättavisa dig
Driva dig till vansinne
Vara din värsta mardröm
Och jaga rätt på dig om det behövs
För jag ÄLSKAR dig

När du förstår det vet jag att du är en ansvarstagande vuxen

Du kommer aldrig hitta någon som älskar, bryr sig om, ber för och oroar sig för DIG mer än jag gör

Det är mitt löfte till dig!!

Ovido - Quiz & Flashcards