Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Utpumpad/ trött och ???

Av evelina nordberg - 10 februari 2013 23:36

Lördagsmys i all ära...

Ostbricka med vitlöksostar, ett glas vin och melodifestivalen! Eller??

Melodifestivalen var sådär som vanligt... Hände inte mycket. Det var döda fiskar, husfruar i alldeles för korta kjolar och vuxna människor i kroppsstrumpor!! Ärligt? Vad är detta vi funderar på att skicka i år?

Ostbricka- gick klart ner och gott var det ;)

Vin???
Nä jag åker till barnakuten istället. Ringer 1177 och fick rådet-kasta dig i bilen nu! Snöstorm och icke plogade vägar blev en prövning. Min dotter hade 35,1 i temp efter en kväll nedbäddad i vardagsrummet där hennes mamma eldat hur mycket som helst så det var 26 grader inne.

Tur att grannarna finns så man kan låna extra termometrar. Tack S!

Väl uppe visade tempen 36 efter 1 timma i kokhet bil med två overaller. Inte bra!

Läkaren frågade hur kaffebryggaren mådde? Jo tack bra men perkulatorn är hennes andra namn :) så roligt att J nämde detta annars hade jag inte haft en tanke på det.

Läkaren lämnade rummet och Moa och jag tittade på slangar, sterila väggar och handsprits flaskor, allt som ett genomtänkt rum på barnakuten borde ha?!?!

Strax därefter kommer det!! Moa spyr kaskader över hela mig! Från top till tå rinner det vit sörja som luktar pyton. Kändes superhärligt att veta att jag var tvungen att ha dessa kläder i x antal timmar till :(

Men efter mediciner, värmekuddar och massa timmar på akuten åkte vi hem. Väl hemma fick jag tre timmar sömn och sen upp igen. Moa kändes då lite bättre och vi åkte ut till mor för att de skulle ha henne i två timmar. Men nej så var inte fallet!

Moa spydde ner allt hos mamma och både matta, bord, stolar, hunden och jag blev återigen fulla av spya...

Tog tempen och den hade sjunkit igen till 35,6 så det var bara att åka igen :(

God natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards