Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Oslo/ trött och galet

Av evelina nordberg - 31 december 2012 00:07

Igår blev det Oslo, körde upp Emil med hans nya möbler...

Vägen upp bestod av att prata minnen. Som när vi satt på kvällarna och spela monopol m.m Hur mysigt som helst! Sen pratade vi om när han fick ny dator och tappade den ned för trappan det första han gjorde... Hmmm

Vägen upp bestod även av snömodd och extremt jobbigt väglag men det var till att bita i det sura äpplet och köra på. Överallt stod bilar som kört av vägen och jag tyckte faktiskt synd om dom..

Väl upp möttes vi av de mest oplogade vägarna hittills. Bilen gick på tvären och väl vid huset visade det sig att det var totalt oskottat men Emil ryckte ut och skottade gången. Det är nu man förstår hur stor han har blivit!!

Inne i huset var det inte så illa som jag trodde! Bara ris som stått i riskokaren i en vecka, disk sen två veckor och gardiner på halv svaj! Ha ha

Så underbart! De lever livet med en skabbig orange soffa de hittat och betong golv. De har det toppen för det som är viktigast för dessa herrar är datorerna. Fast vad vore livet utan wow och allt vad det heter? Hur blev jag så här gammal??

Vi åkte iväg för att äta men med risk för att bli totalt vilse och Emils extrema åsikter om Oslos matkultur blev det mc donalds. 370 kronor för 3 menyer.,, som hittat!! Ät med andakt för här rånar vi oss själva!

Sprang in i 2 stora mataffärer för att handla blöjor för ja det är billigare i Norge! Men tydligen växer inte barnen mer efter 18 kilo i Norge... För det fanns några paket med 5:or som jag genast roffa åt mig och sen fanns det inget större.. Märkligt??!?

Sen skulle vi åka till Emils hus igen. Körde hur länge som helst på små gator tills Emil frågar om det verkligen är rätt väg?!? Jo då är det så att dagens välutvecklade mackapärer som t ex gps ställer in sig på hem om du varit på en destination. Så halvvägs till Sverige vände vi och åkte tillbaks..

Hos Emil hjälpte jag i alla fall till med gardiner, vika tvätt och insisterade på att Emil skulle kasta ut mattorna i snön i hopp om att de skulle fräschas upp men han vägrade tro på mig! Så ja, jag har blivit gammal när jag kör med husmors knep och de yngre vägrar tro på mig.

Blev också imponerad av Jonas när man städat, tänt levande ljus och rökelser när vi kom tillbaks andra gången. Att dessutom få en härlig kopp kaffe gjorde inte saken sämre!!

Vägen hem blev full fart! Skulle vara hos mor och fira lilla jul med Bettan. Lite sena men vi hann i alla fall!

Så nu funderar jag på hur jag blev så här gammal? När började jag tycka det är jobbigt att:
Gå ut och dricka alkohol
Ha fest hemma
Eller låta det vara disk framme i 2 veckor

Jo för att gå ut och festa är = baksmälla dagen efter som följs av pizza eller annan skitmat.
Ha fest hemma = jättemycket städning innan, jag är halvdöd tio minuter efter gästerna kommit och vill bara sova, hög ljudvolym och städningen efteråt kommer ta livet av mig!
Disk i 2 veckor gör mest att jag tänker på bakterier, lukt och problemet när middagen är klar men tallriken till maten är full av grönt ludd??




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards