Alla inlägg den 12 december 2012

Av evelina nordberg - 12 december 2012 00:27

Den här febern kan dra nu! Jag utvisar den!!

Allt tar kål på mig liksom... När försvinner den egentligen? Halsont är ju ingenting jämfört med feber så det kan jag ta.

Idag blev det thai mat. Lat?? Japp det blev jag efter att orken gick ut genom dörren. Eftersom thaien här snart går i konkurs får jag stödja den som den goda samarit jag är ;)
Han sa idag att han har svårt att dra runt det, och de har den bästa maten någonsin! Kommer bli jätteledsen när den försvinner :(

Moa fick en skål med ris och ja, det slutade med ris precis överallt.. Men roligt hade hon verkligen. Nu ska jag bara städa upp allt :(
Min dammsugare till hund tyckte tydligen inte att ris var någon höjdare. måste hon vara petig med maten just idag? Tänkte att nu blir det rent men mizzy petade runt de tusen riskornen ännu mera så det blir städande i alla fall.

Är så irriterad på folk som tydligen tycker det är rätt att ta från andra. Gör rätt för dig! Jag driver ingen välgörenhet utan det ska ge många lön och fakturor skall betalas. Oavsett din usla ursäkt så rättfärdigar det dig inte med att du nu har gjort samma sak 2 gånger. Att sen inte vilja diskutera utan lägga på luren gör ju inte saken bättre din nöt! Fast jag knäckte dig så hoppas du gjort vad du lovade men det kan man ju inte tro?

I helgen kidnappade jag 2 barn ;)
Låter illa men noga planerat av mig och barnens mor. Vi åkte på julmarknad och gjorde adventsljusstake, dörrkrans, dekorerade ljus och fixade till några tråkiga pepparkakshjärtan. Hade extremt fullt upp med 3 barn och två som sprang åt varsitt håll och en som kröp åt det enda håll som var kvar gjorde att jag ibland såg syner hur jag tappade bort ett barn och fick ringa M och säga att ett av hennes barn är borta men som tur var höll jag ihop det hela.

Tydligen gillar inte hennes barn glögg men jag fick ändra det till att de älskar glögg för både j & m sprang fram och tillbaka dit och hämtade glögg. Och ja, den var alkoholfri!! Vad tror ni om
Mig egentligen?

Sen att J egentligen var 10 och fiskdammen var upp till 8 år spelade inte så stor roll ;) M tyckte det var lite töntigt och gav bort sin nalle till Moa som blev toknöjd!

Efteråt försökte jag få i dom lite gröt men de suktade mest efter godispåsarna under vagnen.. Hmmm

Sen firade vi J för han blir stor kille. Älskar M:s familj. Så härliga människor.., tycker det är superhärligt att träffa dom.. Känns som om man känt dom i en evighet.

Imorgon blir det julbord med jobbet men hur ska det gå med feber och allt annat? Jaja några panodil och bita i sura äpplet. Lite julmat har väl aldrig skadat?

På torsdag blir det Ullared ;)
Mitt mecka!! Tjooohoooo

P&K

Ovido - Quiz & Flashcards