Alla inlägg den 23 december 2012

Av evelina nordberg - 23 december 2012 23:40

Kaos överallt!!

Alla julklappar klara och inslagna.. Längtar lite tills imorgon men mest efter att sova..

Imorgon blir det mys på jobbet och det är alltid roligt att jobba på en glad dag!

Idag var det kaos. Alla skulle ha de sista julklapparna och det var såklart presentkort som tar en evighet att göra. Sen var det kö till tvätten i princip hela dagen.. Bilen skall ju vara fin när släkten skall besökas. ;)

Passade på att tvätta några släp också:)

Nu går dagarna bara runt runt runt.,,
Jobbet, hemmet, vänner, familj, måsten osv.
Försöker få ihop vardagen med att vara världens bästa mamma/chef/vän och familjemedlem. Det går sådär!

Så efter nyår saktar jag ner och tar det lugnt,. Skall bli skönt!
Då ska jag köra betydligt mindre bil och tillbringa dagarna hemma.
På något sätt måste man inse att man inte har 80 armar och ben och att dygnet definitivt inte innehåller 52 timmar per dygn!

Så efter nyår kör vi röj och slapp hemma. Bara för att vi kan och vill!

Snökaos idag på eftermiddagen/kvällen. Plog bilarna var ju inte snabbast ut och jag tog mig hem snabbt från jobbet men när jag skulle ut och lämna julklapparna hos min mor i min otroligt låga Saab så tänkte jag att detta går aldrig! Men visst ser ni?!?! Det är allt en liten plog bil jag har :)
Den tuggade sig fram som värsta ångvälten!

Innan jag åkte skottade jag runt huset och skulle bara klä på Moa och när jag kom ut syntes det inte att jag skottat!!!
Kan inte vädergudarna ge mig lite positiv feedback för att jag faktiskt skottade för en gångs skull?? Nä inte denna gången tydligen!

Väl ute hos mor och far sa min far att gå inte där för det är halt! Och vad gör jag?? Jo jag går där och gör världens jäkla vurpa!! Grejer flög överallt och jag slog i min ändalykt rejält! Det var enda gången jag var glad för att fettet är kvar på kroppen! Något positivt??

Häromdagen fick vi julklappar av M med familj! Underbara hon!! Jag blev så glad och speciellt för den lilla skylten! Hon e för söt!

Varje dag efter 23:00 blir jag riktigt dålig! Då menar jag dålig!! Det här med att trappa ner på tempot kanske är en god ide? Lite tyck synd om mig blev det nu... ;)

Hmmm... 20 minuter och sen julafton

Ovido - Quiz & Flashcards