Alla inlägg den 5 december 2012

Av evelina nordberg - 5 december 2012 16:52

Idag har jag börjat slå in julklappar
Ella-klar
Fenix-klar
Maria-klar
Amanda-klar
Mormor-klar

Har även satt upp adventsstakar.. Utebelysningen orkade jag inte idag då jag så fort Moa somnat måste gå ut och skotta.

Hade behövt in till jobbet och beställa varor men funderar starkt på att gå upp tidigt imorgon och göra det istället?

Har eldat hela dagen så det är varmt och gott inne nu :)
Funderar på att brygga mig en kopp kaffe och mysa...

Städandet och röjandet tar tid!! Känner mig aldrig klar... Känner alla det så?

Släpet står på utsidan och säckarna fylls men känns som om allt är kvar..

Av evelina nordberg - 5 december 2012 00:13

Hur kan två fjärrkontroller till samma tv försvinna? bara puts väck. Vet inte hur många jag köpt. Känns som om någon tar sig in och tar dom för att jag ska få resa mig varje gång!

Känns som om det är gamla tider när man var tvungen att byta kanal framme på tv:n. Det är där jag är just nu.

Ska jag se på en dvd eller tv så upp och hoppa och ta de cirka 10-12 stegen fram. Sen tillbaks igen.. Vilken motion jag får!

Imorgon hoppas jag på att vara ledig! Ledig som bara den!! Skall städa och ja, jag har faktiskt längtat.. Tro det eller ej för här hemma är som tredje, fjärde, femte och sjätte världskriget SAMTIDIGT!!

Tredje världskriget är min hunds päls
Fjärde världskriget är mina katter
Femte världskriget är Moas alla leksaker
Och sjätte världskriget är tyvärr!!- jag!
Kan inte mer än erkänna att jag skitar ner rejält själv.. Hur svårt kan jag ha att plocka upp efter mig själv?

Fast det bästa jag vet är att komma innanför dörren, slänga av mig kläderna och hoppa i de mest urtvättade gympabyxorna och största tröjan jag hittar.. Vilket gör att de andra kläderna hamnar just där, innanför dörren.

Tvätten ska vi inte prata om men det gör vi ändå;)
Har nog fyra, fem tvättkorgar... Sorterar sådär medans jag lägger tvätten i tvättstugan (om jag inte bara kastar ner tvätten för trappan) men sen när jag ska tvätta tar jag upp all tvätt och sorterar på golvet. Där ligger den medans de snygga tvättkorgarna är tomma!! Tanken med det??

Sån är jag!!! Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards