Alla inlägg den 10 december 2012

Av evelina nordberg - 10 december 2012 16:36

Bloggtorka några dagar

Kollade på en film häromdagen.. Om momsters... Vet ni vad det är?

Det är alla dessa mammor som:
Har perfekt hår när de vaknar
Alltid sminkade
Alltid rena och nystrukna kläder
Tränar flera gånger per dag
Alltid hemlagad mat
Deras barn skriker/gråter aldrig
Hämtar/lämnar i tid om de nu inte står och väntar en halvtimma innan
Osv.

Så när du själv dyker upp med en nyspydd spya på axeln, ett barn som grisat med en majskrok hela vägens bilen och ser ut som hej kom och hjälp mig och kanske dessutom är 10 minuter sen så möts du av en nyfrissad mamma som har kliniskt rena barn och de har varit där i 30 minuter redan så känns det inte jättebra. De är momsters!! De gör oss andra dödliga att verka som om vi är slappast i världen.

Så härmed tackar jag nej till momsters i min närhet ;)

En annan fundering: ni vet ibland känns det som om någon har ett problem med en själv men de tar liksom inte upp det! Varför gör man inte det? Sånt gör mig så irriterad. Jag tänker då inte göra det då jag bara anar men om det nu är så, så kan de väl säga det?

Varför låtsas? Kanske bara inbillar mig men det för tiden utvisa helt enkelt.

Tack mor och far för att ni titta förbi och hjälpte mig en stund idag:)

Ovido - Quiz & Flashcards