Alla inlägg den 16 december 2009

Av evelina nordberg - 16 december 2009 13:00

Låt oss göra ett expriment hemma? detta från den underbara bok jag läser just nu...

 

Nästa gång du städar badrummet så hänger du inte upp några nya handdukar när du tar bort dom andra. Du hänger istället en badrock där.

Luta dig sedan tillbaka och notera följande:

1) Om någon annan t ex din man hänger upp handdukar

2) Hur lång tid tar det innan t ex din man frågar efter handdukarna

3) Hur din familj reagerar: hur långt går det när det gäller att torka händerna? Torkar de sig på din badrock så kan du efter ett par dagar byta ut rocken till ett par jeans, en bh eller rent utav ett par trosor. När går gränsen för familjen innan de hänger upp handdukar?

 

Detta fenomen har hänt i ett flertal familjer där barnen och mannen i huset till slut torkat sig på en nylonstrumpa

 

 

  

 

Här kommer två helt grymma boktips som ni inte får missa!!!!!!

 

 

  Familjens projektledare säger upp sig av Gunilla Bergsten

  Dumpa honom för han vill faktiskt inte ha dig 

Av evelina nordberg - 16 december 2009 11:32

Hej igen alla glada....

 

Fick precis besked att jag måste jobba så det får bli en dusch och lite piller för att hålla febern nere och ta på sig leendet så får jag väl åka dit.

 

Hittade några bilder på lite djur som var söta....

 

Typ nya hästsporten?????????????

  

 

Ha ha den sporten skulle inta jag vilja hålla på med i alla fall!!!!!!!!!!!!

 

Den här hunden ser tydligt sin kompis i skylten

 

  

 

Ha det

Av evelina nordberg - 16 december 2009 10:38

Är fortfarande sjuk så jag roar mig på bästa sätt... Läser en bok just nu som heter "Familjens projektledare säger upp sig"

 

En ganska rolig bok och inte så tjock som tur är....

 

På framsidan finns det en förklaring till titeln som lyder som följande:

 

Härmed säger jag upp mig från jobbet som familjens projektledare. Ett jobb jag aldrig har sökt, har någon fallenhet för eller ens tycker är roligt. Jag har insett att detta bland annat kommer att påverka familjen på följande sätt:

1) Barnen kommer att bära udda kläder, inte ha någon mössa när frosten kommer eller skridskor till nästa friluftsdag

2) Inte heller kommer barnen ha gympapåse med sig eller picknick när så förväntas

3) Den sociala agendan kommer haverera totalt

4) Det kommer bli rörigt och lukta illa hemma. Och ingen kommer någonsin att hitta på något (för det finns förutsättningsvis ingen att fråga)

 

Hon som har skrivit den ehetr Gunilla Bergsten och har titeln som fru

Ovido - Quiz & Flashcards