Alla inlägg under februari 2010

Av evelina nordberg - 10 februari 2010 17:32

Ja idag åkte jag till Stenungsund för att fika med mamma..

 

Det gjorde vi men sen fick vi ett ryck... Åkte till GRINDENS inredningsbutik i Spekeröd. Jättemysig affär....

 

Sen fick det bli shoppingtur på torget och jag hittar som vanligt någonting... Kan ju inte låta bli!

 

Fick köpt en jättesnygg kofta som jag numera kommer bo i..

 

Sen blev det sånt som man alltid behöver, mascara m.m

 

Ingen förvåning hos mig i alla fall... Får snart ett guldkort med tanke på att pengarna lämnar kortet otroligt fort,,,, ha ha!!

 

Sen så har man planer som man vill ska fungera men på något konstigt sätt så skiter det sig alltid!!

 

Ja vi får väl se om min lycka kan vända någon gång???

 

Av evelina nordberg - 10 februari 2010 11:07

 

Carro med sin häst Angel

 

Angel 

  Angel och Fanny delar pinne   Fanny och Angel   Hästarna i vinterhagen   Älskar pinnarna som jag slängde ut till dom   Cherry gillar också att bita på pinnar   Samsas kan dom om dom vill???   Just i denna stund gick de superbra   Sötnosarna Fanny och Angel  

Ny hö leverans på plats!!


Jag och Carro har precis haft en härlig morgon i stallet med allt vad det innebär!!!

 

 

Kram på er 

Av evelina nordberg - 10 februari 2010 08:33

segt idag...

 

Tränade lite igår men det var otroligt skönt när jag väl hade gjort det så nu får det bli tradition..

 

Om en timma skall jag befinna mig i stallet för då kommer allas våran underbara Kent med balar till matvraken i hagen... ha ha

 

Då får man vara där och putta in alla balar på logen så de får plats...

 

I eftermiddag bär det in till Stenungsund för en fika med min underbara mor.. Vi behöver en fika nu för det var otroligt länge sen vi gjorde detta.

 

Skriver mer sen........

Av evelina nordberg - 9 februari 2010 16:23

Jag ska träna ikväll på Sportlife... Bestämde mig för step up... Blir nog bra

 

Frågade min underbara vän Andrea och som tur är så ska hon också dit... Tack så mycket så slipper jag stå där själv.

 

Själv och själv är man ju inte på grund av att gymmet ligger på en liten ort här på ön så känner man ju alla. Det hjälper ju inte att man jobbar på tappen i samma ort för då vet alla vem man är...

 

Känns underbart när man står där och svettas som mest så vet alla vem man är. Det är precis då man hoppas att ingen känner en, men välkommen till verkligheten.

 

Jaja så kan det vara ibland...

 

Just det! Tack kära Bettan för att jag fick prata av mig förut. Vilka kloka råd du har.... Det var helt underbart att höra!!

 

 

Kram

Av evelina nordberg - 9 februari 2010 14:19

Idag känns som en seg dag.....

 

Vill så otroligt mycket men ibland så känns orken långt borta...

 

Har precis fikat med min syster som kom förbi en sväng...

 

Inget mer kaffe idag, tror jag.....

 

      

 

Vad härligt det ser ut när man kollar på sommarbilderna, helt underbart man drömmer om den sköna våren som kommer men känns långt borta nu när det snöar här utanför....

 

Satt och fundera förut på hur mycket mina djur betyder för mig egentligen (jag har tydligen otroligt mycket tid över)

 

         De är helmysiga!!

 

Det är roligt när man kollar igenom bilderna på datorn och man hittar en mapp med Firmafest på...

 

Vi var på Liseberg på julbord och såg Nanne Grönvall på Rondo... Vi hade verkligen jätteroligt

 

    Underbara Andrea!!  

 

Härligt roliga arbetskamraterna Caisa och Andrea!!

 

 

Ja visst har jag mycket tid över............ ha ha 

Av evelina nordberg - 9 februari 2010 10:08

Idag blir en ganska lugn dag....

 

Ska åka ut till min mor i alla fall för det verkade som om hon saknade mig? När man skriver "du kan väl höra av dig" så inser till och med jag att jag inte gjort det på ett tag..

 

Men jag lovar att skärpa mig!!

 

Det gäller nog alla som jag känner, inte jättebra på att höra av mig till dom men det borde de veta vid det här laget att säger jag måndag så har jag inte sagt vilken måndag...

 

Mitt nyårslöfte har väl varit samma varje år (bli bättre på att höra av mig)

 

Ikväll ska jag gå på body vive eller step up? inte bestämt mig men nu ska jag satsa allt. Behöver verkligen gå ner ett par kilo till för jag har varit väldigt slapp under vintern....

 

jag som var så himla duktig i somras och höstas men nu??

 

Men jag älskar mat.... Husmanskost framförallt...

 

Jag har inga problem med godis för det äter jag inte längre och Coca cola har jag nog inte druckit på 1,5 år...

 

Men bulle och kakor kan vara otroligt gott....

 

Nej jag säger bara det.... SKÄRPNING!!!

 

 

Av evelina nordberg - 8 februari 2010 15:06

Jag funderar och drömmer mig bort en dag som denna...

 

Tänkte på hur underbart det var i våras när jag var i Thailand och det var helt underbart...

 

            

 

Helt fantastiskt att bara tänka tillbaka.. Alla dessa minnen!

 

Sen funderar man på hur lat man är ibland. Det är ju bara att ta sig i kragen och ge sig ut med sin häst som absolut köpt av en orsak men vad händer?

 

Men nu när jag ser gamla bilder så förstår jag att jag måste skärpa mig!!

             

 

Jaja... jag löser nog det med...

 

Idag tog jag mig i kragen i alla fall "lite grann". Jag åkte ner till Svanesund och gick promenad med Mizzy. Det var verkligen jätteskönt...

 

Kram på er

 

Nu väntar tvätt och nybryggt kaffe

Av evelina nordberg - 8 februari 2010 11:55

Nu ska jag åka till Svanesund med min underbara hund och ta en promenad.... Tror att det är lättare att gå där nere än här uppe i skogen.....

 

Ikväll blir det bodypump tror jag.... Är inte helt hundra ännu men det lutar åt det i alla fall....

 

Nej nu får man ta på sig både långkalsonger och mössa om man ska vara ute i några timmar........

 

Mizzy (hunden) kommer bli superglad!!!

 

 

 

tänk om det var sommar? vad lätt det hade varit!!!

 

Bara att gå barfota i gräset är ju en underbar känsla... 

Ovido - Quiz & Flashcards