Alla inlägg den 22 februari 2010

Av evelina nordberg - 22 februari 2010 15:51

Idag har jag jobbat.... Fick gjort en hel del på jobbet idag...

 

Läste ett citat idag som stämmer väl in på en av mina underbara vänner... Du vet vem du är....

 

"Män är min hobby, om jag gifte mig så skulle jag tvingas att sluta med den" Mae West

 

 

Idag blir det kanske ridklubben? vet inte riktigt ännu, det beror på hur kvällen artar sig. Man vet aldrig vad som händer...

 

"Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek, Kvinnor vill alltid vara en mans sista äventyr" Friedrich Nietzche

 

Ägnar en tanke till min underbara vän som har det jobbigt just nu....

 

 

Det finns så mycket här i våran värld som inte blir som man tänkt det och på något sätt har jag nu insett att allt har en mening...

 

Det kan också finnas underbara ljusglimtar som gör dagen så mycket lättare....

 

Då kan man ta tag i det svåra lite lättare...

 

Gjorde en impuls sak förut.... Satt och kika runt på nätet när jag fick syn på något som jag verkligen ville ha..

  

 

När hade jag tänkt att använda den? hhmmm... jaja den är på väg hem i brevlådan i alla fall....

 

Så kan det gå?

 

vad konstigt inlägg det blev men jag hoppas ni förstår vad jag menar....

 

  

 

Min underbara arbetskamrat o jag.........

Av evelina nordberg - 22 februari 2010 07:59

Kort sammanfattning av denna märkliga helg.

 

Fredag: Åkte ut till min mor och far och tillbringade kvällen med god mat och härligt tv underhållning...

 

Lördag: Vaknade ganska sent och insåg att snön var överallt... Tänkte att det var lika bra att slappa bort dagen i soffan men efter en stund ringde H och fråga om jag kunde jobba då ingen kunde ta sig till jobbet så det var snabba ryck, in i duschen och iväg för att spendera lördag kvällen på jobbet. Som tur var så gjorde Johan mig sällskap då han väntade på sin flickvän. Vi kollade på melodifestivalen med en massa kunder och insåg att det skulle vara problem att överhuvudtaget ta sig hem.

 

På vägen hem stannade jag till i stallet för att ge de stackarna lite extra mat men körde fast då det absolut inte var plogat. Men eftersom man kan mer än man tror så kom jag snabbt loss och hästarna fick den maten de skulle ha och jag kunde åka hem till en varm säng.

 

Söndag: Stallet tdigt på morgonen för att mocka för alla och gjordes sällskap av Anette och hennes Micke. Då gick det väldigt fort att bli klar i stallet...

Eftermiddagen tillbringades på gymmet och hämta min andra bil som stod insnöad och fast på Askerön.

 

Kvällen blev lugn och fin....

 

 

Måndag: off to work.....

Ovido - Quiz & Flashcards