Alla inlägg under februari 2010

Av evelina nordberg - 15 februari 2010 16:39

Ikväll blir det en lugn och härlig kväll....

 

Kom precis in efter en promenad med Mizzy. Vi hade sällskap också!!

 

Jennie och Selma...

 

Här är några vinterbilder från promenaden...

 

                    

 

 

Kram på er allihopa

Av evelina nordberg - 15 februari 2010 11:23

På något sätt så kan man ibland känna en saknad av vissa personer i ens liv, trots att man bor nära varandra så kanske man inte har tid för varandra ibland och även om man har tid så finns det alltid något man måste göra?

 

    

 

Min underbara bröder till exempel som jag träffar allt för sällan....

 

Men de betyder oerhört mycket för mig (hela min familj gör det såklart)

 

Vi har en nära relation till varandra i våran familj och jag kan ringa dom om vilket problem som helst. så skönt.

 

Familjen är ju det viktigaste vi har och kommer att ha.

 

Jag lovade mig själv för ett tag sen att bli bättre på att höra av mig, hälsa på m.m men jag har inte blivit ett dugg bättre så nu gör jag ett nytt försök.

 

  

 

Hittade en gammal bild på mig och Bettan. Detta är nog taget i Bangkok för flera år sen men anledningt till att jag tog med det är för att jag vill skänka en stor tanke till Bettans mamma och hoppas att hon blir bättre och får komma hem snart....

 

 

 

 

Av evelina nordberg - 15 februari 2010 10:27

Så var helgen över....

 

Ja. vad ska man säga? Har ju inte gjort många knop denna helg känns det som men det får jag ta igen i veckan...

 

Igår gjorde jag i och för sig en kraftanstränging i stallet genom att gå runt i en och en halv timma och klippa grenar till hästarna... Kan säga att jag var helt slut efteråt men de tyckte i alla fall att det var jättegott så...

 

 

Nej denna veckan får det bli skärpning. Träna, jobba och en massa annat.

 

På något sätt så finns det alltid något att göra. Det är märkligt för vad man än gör så dyker det alltid upp något mer någon annanstans.

 

Något uttryck som i alla fall jag och andra med mig använder är: jag ska bara...

 

Nej nu ska jag bara.... städa lite så hörs vi senare...

 

 

kram kram

Av evelina nordberg - 14 februari 2010 12:13

Kaffet puttrar i köket och jag sitter med världens hög av papper på grund av min förkylning....

 

Nu får den faktiskt släppa!!

 

Igår var det full fart från morgon till kväll så idag får det bli en ganska lugn dag....

 

Jag måste säga att årets melodifestival är nog den sämsta hitills...

 

Idag är det alla hjärtans dag så jag skänker en tanke till alla mina nära och kära där ute...

 

I fredags tog jag en snabb tur till min kära vänner och kollade på deras nytillskott.... En liten 9 veckors vit schäfervalp... Vad söt den var! Det gjorde att jag vill ha en till men jag klarar mig bra med min lilla Mizzy... Hon vill nog vara en ensam hund...

 

Kram på er allihopa

 

 

 

 

Av evelina nordberg - 12 februari 2010 17:28

Ikväll blir det nog ganska lugnt...

 

Kanske kan ta mig en sväng till mina kära vänner för att se deras nytillskott? Får se... Beror på om förkylningen lugnat sig.

 

Jag låter som en man! Klagar o klagar.....

 

Min bror skickade förut att han var jättedålig o som syster så tycker jag synd om han, vi vet väl alla hur män blir när de är förkylda.... ha ha

 

Nej vad elak jag kände mig nu?

 

Eftersom jag nästan aldrig bloggar på helgen så blir detta sista inlägget denna veckan...

 

I helgen händer ytterst lite eftersom alla mina planer alltid går i stöpet så har jag insett att jag tar dagen som den kommer.... Lättast så

 

 

Jag kommer dock drömma mig bort.... Till en plats där jag vill befinna mig just nu....

 

Man blir ju inte direkt jätteglad av detta väder utanför.  Inte ens sopbilen vill köra in på våran väg så.... Ja, vi bor helt enkelt på landet...

 

Nu ska jag se till att få i mig mat. Idag blir det hemmagjorda köttbullar med hemmagjort potatismos!!

SÅ GOTT!!!

 

Jag har väldigt svårt för allt som kommer i påse och ska blandas med vatten så hemmagjort är min grej.

 

Puss och kram på er mina kära vänner!!!!

Av evelina nordberg - 12 februari 2010 13:12

Jag är som förbytt... ha ha

 

Jag sitter i min underbart stora soffa med ett härligt täcke och bara tycker synd om mig själv, i alla fall i en tio minuter till för sen måste jag börja greja...

 

Jag pratade med en vän förut och vi diskuterade gamla tider som när vi åkte konståkning. Vad roligt vi hade! Trtos fredagkvällar i ishallen och träning upp till 6 dagar i veckan så hade vi verkligen roligt.

 

Som när vi åkte till USA för att tävla... Vem upplever sådant? Eller när vi åkte konståkning i ett varmt Kroatien på junior VM? Ja vilka minnen man har...

 

Hitta gamla bilder från teamåkningen som vi höll på med ett par år....

      

 

Man har svårt att värdesätta mycket i sitt liv? Bara småsaker som hur lyckligt lottad man är?

 

      

 

 

Nej nu ska jag sätta igång här hemma... Ska nog skura lite golv och så... Lite förkylning kan inte stoppa mig... Bara jag slipper gå ut

Av evelina nordberg - 12 februari 2010 10:32

Hej....

 

Idag är jag lite trött på grund av den stackars förkylningen som satt sig hos mig... Men den går snart över..

 

Igår var jag hos min mor och hälsa på när hennes vänninor var där, det var ganska trevligt.

      

 

Sen åkte jag hem till Maria och åt otroligt god mat, det var jättetrevligt!! Tack Maria, Anette, Jennie, Teresa och Inger som var där

      

 

Väl hemma så blev det en riktigt tidig kväll, somnade till att tv:n spela jingeln till Rena Rama Rolf... ha ha

 

Jag kollade igenom gamla bilder, får försöka rensa lite ibland

        

 

Nej nu ska jag kurera mig lite.......... Kram

 

 

Av evelina nordberg - 11 februari 2010 10:13

Jag är en "morgontrött" person, men har jag väl kommit upp så är jag pigg sen.

 

Imorse vaknade jag av att telefonen ringde om och om igen...

 

Mina underbara vänner ville ha min hjälp och såklart ställer jag upp. Åkte till jobbet och hämtade saker som jag behövde och sen bar det iväg. Allt gick som det skulle och en kopp kaffe senare så var dom iväg...

 

Sen åkte jag till hästarna och gav de stora vatten. De hade kvar men det är lika bra att fylla med tanke på att det var -19 grader imorse så fryser det väldigt snabbt.

 

De  små hade vatten så de fick massa mat istället. Vad söta de är...

 

  LILLEMAN     

CALLE

 

De blir så glada när de får mat... sötisar

 

Idag är det städning på tapeten. Ska städa inför helgen tänkte jag....

 

Kl 14.00 skall jag befinna mig hos min frisör (vad skönt det ska bli!!!) Hon har lovat att jag ska bli jättefin i håret och hon håller det alltid. Ska bli spännande...

 

Ska försöka jobba undan lite jag ligger efter med också... Blir lätt så...

  

 

 Så mysigt men ack så kallt!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards