Alla inlägg den 3 februari 2010

Av evelina nordberg - 3 februari 2010 14:10

Ja....

 

Idag gjorde jag min största tabbe någonsin...

 

Jag insåg i morse att om jag skulle komma ut från min uppfart så skulle ett mirakel ske!! Tror ni att det kom? nej det gjorde det inte...

 

Jag satt fast, självklart.... Varför skulle jag inbilla mig något annat?

 

Då ringe jag min syster och frågade om hon hade lust att hjälpa mig... Det hade hon men vi lyckades så fruktansvärt dåligt så jag la ner det....

 

Men vi åkte till göken i alla fall och handlade... Fick köpt gardiner till min hall och lite ljus.... Fick födelsedagspresent av min syster också....

 

Nej nu ska jag slappa i min kära soffa sen blir det en helkväll bara för mig själv... Ett varmt bad och läsa en bra bok.... Kanske ha spa behandlingar.... så blir man en ny människa...?

 

Man kan ju alltid hoppas

 

 

Drömde mig bort för en stund förut... vad underbart det kan vara ibland.....

 

 

Läste tidningen förut... Vad hemskt det som hände på Uddevallas ridklubb.... När de hade lektion i manegen såg föräldrarna hur deras barn blev instängda av väggar och tak som gav vika för snön... Kan bara tänka mig hur det skulle kännas? Alla tjejer klarade sig efter de hade grävts fram av föräldrarna men en häst fick avlivas....

 

Tur att allt gick någorlunda bra i alla fall

Av evelina nordberg - 3 februari 2010 08:49

Igår åkte jag till min syster på kvällen för att komma ut lite i denna snöyra.. Hon blev jätteglad så hon hjälpte mig att spela på ATG eftersom jag inte har minsta koll på Dagens dubbel och liknande så vi satsade 40 kr och vann 340 kr. Var rätt okej ändå...

 

Efter att hon hade slutat jobba så åkte vi till hästarna för att ta in dom. Det snöade något fruktansvärt och hästarna ville nog komma in trots att de älskar snö.  Täckena de hade på sig var stelfrusna och fulla av istappar... Stackarna!

 

vi insåg snabbt att de täckena skulle ta lång tid på sig att tina så vi får väl se vilka täcken som hon fick på dom idag?

 

Det snöar fortfarande. Jag ser mitt räcke på altan och där ligger jättemycket snö. Igår vid 23.00 höll jag på att inte komma hem för det var ishalt, fullt av snö och icke skottat. Jag såg att han skottade vid 17.00 men vid 20.00 var det fullt igen...

 

  Min hund Mizzy älskar snö, vill helst vara på altan hela dagarna...  

Ja, det har kommit en hel del snö, kan man säga?? 

 

Idag ska jag nog åka en sväng till göksäter och handla lite då jag inte satt min fot där på länge.. Då kan man ju även ta en tur förbi Anna och kolla på nytillskottet som är drygt en vecka... Så gott att få mysa med en liten bebis....

 

Jag får försöka handla hem lite idag också då jag har födelsedag imorgon... Fast Mor, Far och syskon kommer inte förrän i helgen... Men man kan ju ha mys själv?

 

Blev så glad när jag kom hem och såg att målaren hade gjort klart min hall.... Underbart... Nu ska jag bara köpa nya lister och nytt golv

 

  

Är riktigt nöjd!!! Nu ska allt bara upp så som hundkoppel, speglar m.m Men det kommer bli jättefint...

 

Såg en bild på en av Mizzys valpar.... Så underbart söt... Tur att man kan träffa honom ibland, alltid roligt..

  

 

Nej nu får det bli lite kaffe och hänga tvätt..... Kram Kram

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards