Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Spontant

Av evelina nordberg - 23 mars 2013 22:41

Ja vad har jag gjort?

Varit på loppis (alltid roligt)

Hittade kavat sandaler till Moa, ett par pax sandaler, Helly Hansen jacka och lite smått och gott. Riktigt roligt!

Annars rullar det på.... Jobbet är som en arbetsplats (bygg!) allt skall bytas ut och i april skall stationen renoveras. Det började med tre nya släp förra veckan och byte av allt skyltmarkerad i hela butiken denna veckan. Extremt roligt och otroligt stolt över mina anställda som står ut med förändringen som jag hoppas blir till det bättre!

Mycket är kvar då ALLA hyllor skall byggas om och struktureras hit och dit. Det är inte bara att vända pengar hörrni!

Framför allt så är det så att man som anställd går till jobbet, gör 8-9 timmar och sen traskar man hem... Eller?

För mig har det varit så att jag går till jobbet och gör 11-12 timmar, sen traskar jag hem men på vägen tar jag biltvätten (provtagning, lyfta upp alla brunnslock till tvätten ute i backen och kolla av värden, fylla kem, tömma reningsverk och skrubba och sist göra rent tvätten) tar sisådär 1-2 timmar. Minst två-fyra gånger i veckan!
Sen på vägen tar jag ett varv på gräset och plockat onödigt skräp, kollar av soptunnor, vatten, skick på pumparna.
Sen brukar jag smörja tvätten när den torkat, smörja pumparna och byta rullar i kvittoskrivarna.
Har jag tur så ser jag att släpen är hela och rena för annars spenderas lätt två timmar där med att skura dom!
Sen när jag kommer hem lastar jag ut två-fem pärmar med jobb som jag gör på natten. Hmm,... Så är det.

En dans? Ja ta mig F_N så är det de för ingen bestämmer vad jag skall göra, hur jag ska jobba eller liknande. Mina anställda och jag för dialoger om vad/hur och när...
Jag är stolt över dom och deras engagemang de kan uppvisa och att de bryr sig. Så i sommar blir det någon slags morot helt enkelt!

Nu stirrar jag mest på telefonen för att se om det kommer ett positivt/intressant sms. Vill ju veta vad det blir :) :) :)

Imorgon fyller min brors sambo år så passar på att skicka henne en födelsedags hälsning här och hoppas att hon får en toppendag!

Vet ni vad? Fick ett efterlängtat sms häromdagen (flera) aldrig blivit så glad som just då! Åh hoppas det fortsätter bara och inte läggs av tvärt :)

Nä snart sängen mina damer och herrar.

En tanke i kvällsmörkret? Hur lång tid tar det för tvätten att vandra från sovrum till tvättstuga? För män tar det så lång tid som kvinnan orkar stå ut med att det ligger i sovrummet! För kvinnor tar det väldigt mycket kortare tid! Kontentan av det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards