Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Konståkningens baksida och framsida!

Av evelina nordberg - 7 mars 2013 23:30

Konståkning i all ära! Underbar sport som hjälpt mig många gånger och hjälpt mig få se många delar av våran värld. På TV4 sport påvisar man missförhållanden inom denna sport och ja, det finns och ingen nyhet!

Att ledarna elitsatsar och handplockar barn på 6 år och uppåt är en sak som förekommit i alla år! Att man handplockar de åkare som kan göra bäst ifrån sig på tävlingar för föreningens goda rykte och utsida är inte heller nytt.

Att man främjar att begåvade barn skall åka i gruppen med andra begåvade barn är inte heller nytt. Eller att det finns en ā och b grupp förde duktiga versus mindre duktiga.

Att det finna stor press på åkarna att inte vara mulliga, inte ha fattiga föräldrar eller föräldrar som vågar säga ifrån är ledarnas stora dröm.

Allt handlar om prestige och hur det ser ut utifrån! Alla ledare är såklart inte likadana men många är det. Att få höra hur kass man var som 7 åring och inte klarade axel var jättejobbigt. Har aldrig gråtit så mycket är jag fick höra att alla andra klarar det galant. Eller när man missade det där steget på testet och fick höra att nu blir du nedflyttad till de sämre!

Trots allt detta har konståkningen gett mig den bästa tiden i mitt liv! Aldrig har jag varit så lycklig att träna 6 dagar i veckan flera gånger om dagen som då. Att konståkningen är en sport med sammanhållning och lycka är också helt sant!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards