Alla inlägg under april 2010

Av evelina nordberg - 15 april 2010 18:07

Idag har jag fått gjort så otroligt mycket här hemma....

 

Fick även åkt ut till mormor idag igen och badat hennes hund och handlat massor till henne....

 

Ibland undrar jag hur folk fungerar? Tar de den lättaste vägen ut eller stannar de till och inser fakta och tar tag i problemet? finns olika männsikor men man upptäcker snart vilka vägar de tar....

 

Det viktigaste är att inse innan det är försent. Att välja och vraka bland vänner kan nog ingen göra (även om de tror de) men ibland gäller det att rensa lite bland sina vänner och se vilka ens riktiga vänner är....

 

Jag har funderat och funderat och kommit fram till mycket men inget konkret. Hur går man vidare?

 

Jag önskar det fanns ett facit till varje liv och att man kunde bläddra fram och tillbaka och se hur var och när allt ska ske och när det inte sker...

 

Jaja... Imorgon blir det jobb igen men sen är jag ledig i 2 dagar igen!!

 

Love ya!!!

 

 

Av evelina nordberg - 15 april 2010 10:56

Gårdagen gick i en rasande fart....

 

Fick gjort hela övervåningen vårfin och nästan hela tvättstugan... Ska fortsätta med undervåningen idag..

 

Hann dock inte göra i ordning bilen men det ska jag göra idag!

 

Var förbi mormor igår med lite varor och ska även dit ida med resten..... ska även tvätta hennes hund för det hann jag inte igår...

 

Men jag firade dock farfar... han är ju helt underbar!! vi myste i några timmar med smörgåstårta och budapestrulle...

 

han var så glad när vi åkte därifrån för då hade han fått träffa alla i sin familj.. (kändes konstigt att inte min mor och far var där men vi får ta det nästa gång)

 

 

de kommer ju snart hem så det blir bra....

 

 

kram

 

 

Av evelina nordberg - 14 april 2010 11:32

Idag är jag ledig.... är så skönt.....

 

Idag ska jag:

 

rensa rabatter

städa,

tvätta,

damma,

skura

städa bilen

handla för mormor

fira farfar

 

och sen var denna dag helt slut?

 

 

får väl se hur dagen artar sig men vad mycket det är att göra när man är ledig?

 

Ska försöka hinna med allting så jag imorgon kan vara ledig, helt ledig?

 

På lördag ska jag iväg och köpa plantor och kolla på växthus? ska bli roligt....

 

Jag älskar att gå ut och skörda egna salladsblad eller morötter...

 

Hoppas denna dag slutar bra och att det hinns med allt som ska göras....

 

kramar

 

Av evelina nordberg - 13 april 2010 12:25

Idag är det sista kvällen innan jag är ledig i 2 dagar.... skönt!

 

Men de två dagarna kommer springa iväg då jag har massor att göra.

 

Idag har telefonen gått varm här och emellanåt har jag försökt skriva reportage men kommer av mig så fort någon ringer...

 

Imorgon fyller min farfar år och han har förberett mig att jag måste komma och äta smörgåstårta. Han berättade detta för mer än 3 veckor sen så visst är jag förberedd. Men har dock inte köpt någon present ännu... Vad ska man köpa?

 

 

 

Imorgon blir det alltså kalas på kvällen ska kolla om kusinen ska med för då kan vi sammanstråla där.

 

Ska hinna med mormor också för det skulle handlas, bada hund och vad det nu var? Ja, massa saker i alla fall.

  

 

Ska också försöka tvätta undan mattor och sådant och hänga ut en stund... Ska bli underbart!

 

Ikväll jobbar jag från 15.00 som vanligt men vi har p-möte mitt i mitt pass så vi får se hur det går...

 

Igår skulle det enligt spåkulan komma ett intressant möte på kvällen men icke.... jag som väntade mig detta.. ha ha

 

Kram på er

Av evelina nordberg - 12 april 2010 11:09

Hej allihopa...

 

vad har hänt i helgen? hhmmm...

 

fredag kväll jobbade jag såklart...

 

Öppnade även på lördag morgon så det va bara hem och sova på fredagen!

 

lördag eftermiddag åkte jag hem och badade min lilla hund som inv lika glad som jag men vad gör det? Hon luktade gott efteråt i alla fall!

 

Sen fick jag ett  ryck och åkte ner till Fanny och badade henne..

 

 

        

 

Sen åkte jag hem och rensade trädgårdslandet och planterarde nya saker så som lök, purjolök, gurka, vitlök m.m När jag rensade runt där så fick jag upp årets första skörd! En morot som var typ 7 cm lång!! ha ha

 

Kvällen spenderades framför tv:n lite halvsovandes sådär!

 

Söndagen hände det inte så mycket med för jag jobbade kvällen. Handlade för mormor innan jobbet men annars var det lugnt!

 

 

Idag ska jag jobba kväll igen men innan dess ska jag hinna dammsuga & skura och även rensa en av rabatterna tänkte jag!

 

kram

Av evelina nordberg - 9 april 2010 11:37

Hej allihopa!!

 

Idag kommer solen fram men varför? Jag hade ju räknat med den igår när jag tvättade men bättre sent än aldrig!

 

Satt på min stora härliga altan förut och solade med Mizzy och det var underbart. Känns tomt i huset när bara jag och djuren e hemma men ibland är det skönt.

 

Igår körde jag ett röj med städningen och det var riktigt skönt att vakna idag till ett städat hus (ja, övervåningen i alla fall) Orkade faktiskt inte med källaren igår för där står allt just nu!

 

Finns det något bättre än att lägga sig i en nybäddad säng? Inte för mig i alla fall!

 

  

 

Mizzy älskar att sola!! Speciellt när matte sitter i stolen bredvid!

 

Ska åka till jobbet sen och funderar på att slänga in bilen i tvätten. Får väl ta hand om mammas bil nu när jag lånat den? En svart bil är ju aldrig ren men kanske kan vara det medans jag jobbar i alla fall?

 

Får väl höra mig för om min bil också? Kanske har hänt något med den? kan hoppas i alla fall!

 

Jag jobbar hela helgen och det är väl sådär men nästa helg är jag ledig!!!

 

Undra vad man ska göra med all den tiden? ha ha

 

kram på er

Av evelina nordberg - 8 april 2010 18:46

Jag är så dum.... Förvånad? nej inte det minsta!

 

Jag går på samma nit om och om igen... Det är precis som om man tror att det blir bättre med åren men det blir inte det.

 

Jag ser bara problemen just nu och inser att om jag tagit tag i det från början så hade det varit bra nu men inte jag inte, jag skjuter upp det.

 

Jag har verkligen bestämt mig för att sluta bry mig. Jag ska göra sådant som jag tycker är roligt och sådant som jag mår bra av.

 

Ska bli intressant?

 

Har insett mycket nu det sista och jag är ganska glad över det. Jag har en förmåga att inte fatta vinkar... Förstår ni vad jag menar?

 

Svårt att förklara men jag förstår i alla fall...

 

Denna helgen jobbar jag men helgen efter ska jag verkligen hitta på något som jag vill göra. Inga måsten utan göra något för mig själv... Har inte kommit på något ännu men det kommer...

 

 

 

 

 

 

 

Tänker på min pärla i stallet som fäller all päls just nu

  

 

Av evelina nordberg - 8 april 2010 12:40

Idag är jag ledig!

 

Tog igen all sömn som gått förlorad och nu ska jag komma ikapp med den enorma listan jag skrev till mig själv igår...

 

Om det bara hade varit sol så man kunde hänga all tvätt ute!!

 

Är på grymt bra humör idag. Denna tiden på året brukar vara då jag drar en stor suck men igår dök det upp.. De gula papprena med blått omslag ( den fruktade deklarationen)

 

Men igår satt jag i bilen och funderade på om jag vågade öppna det? Såklart jag gjorde. Kunde inte ens hålla mig tills jag kom hem, och vilket underbart besked!!

 

Så nu ska jag fundera allvarligt på en resa........

 

Igår gick jag promenad med Mizzy runt Friborg och vi fick jättebra sällskap (Jenny och Selma)... Var faktiskt riktigt roligt och skönt att efter bara 4 gånger går det superbra...

 

Nej nu ska jag fortsätta med den enorma listan...... Får skylla mig själv!!

Ovido - Quiz & Flashcards