Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

måndag....

Av evelina nordberg - 26 oktober 2009 09:11

Har haft ont om tid för att blogga i helgen...


FREDAG

I fredags hade jag verkligen fullt upp!!!

Jag städade verkligen hemma för efter den lilla hunden Herman bodde hos mig i ett dygn lyckades han med det mesta. Kissat inne och fullt med grus överallt..... suck!

Sen var jag hos mamma och skrev reportaget jag var på vid tio tiden på morgonen.

Då passade jag även på att slänga in några maskiner tvätt för min tvättmaskin e ju tyvärr sönder...


På kvällen åkte jag för att hämta mina hästtäcken som jag lämnat på tvätt! Shit vad snygga de blir när man tvättat dom. Går inte att jämföra med folk som tvättar sina hemma i maskinen. Hon som jag lämnar dom hos e extremt duktig och de ser nya ut när man hämtar dom.


Då tänkte jag att det här tar tio minuter men jag blev kvar i en timma och trettio minuter. Vi pratade hästar och bilar. Vad fint hon hade det verkligen. Jätte snygga hästar........ Hur mysiga som helst..


Sen åkte jag förbi mamma och hämtade upp min nytvättade tvätt. sen blev det god natt för mig!!



LÖRDAG

Vaknade ganska sent men åkte ner till stallet och pysslade lite... Skulle bli ridning men jag hade sådan värk så jag struntade i det....

Sen städade jag hemma och pillade lite...

På kvällen åkte jag till Klas och Görel och åt middag.... vad gott det var med potatisgratäng och grillat kött...


SÖNDAG

Vaknade för tidigt på grund av att jag sovit så gott.... Så jag åkte ut till min underbara arbetskamrat och fikade med henne på jobbet. Sen åkte jag till ridklubben för att ta lite kort för tidningen.... Sen skyndade jag mig hem för att ta in hästarna och lägga på dom fleece och ge dom lite mat inne så de fick torka efter regnet som varit...

Sen åkte jag med min far till bauhaus på torp köpcentrum för att handla ny badrumsinredning efter jag tydligen har gjort sönder mitt handfat... Hittade ett jättefint handfat med skåp och överskåp... Köpte även till ett högskåp så jag får mer förvaring.

Sen fick jag besök på eftermiddagen så då blev det kaffe och tårta...

På kvällen åkte jag ner till hästarna igen för de skulle släppas ut med nya täcken på. Hästarna går ju ute dygnet runt så ibland behöver de komma in och torka. Jag håller på att de ska gå ute för de mår mycket bättre då. Är det gott väder kan de faktiskt gå ute för de mår inte dåligt av det.


MÅNDAG

Idag blir det STÄDNING...... as always

 
 
Maria

Maria

26 oktober 2009 15:47

Låter som en fullspäckad helg! Det var skoj på hoppningen, extra skoj när det gick så bra =) Mina täcken skulle nog oxå må bra av en tvätt nu... det behövs ju ibland, mina kanske oxå blir fina när färgen under all lera kommer fram igen *ler* Kram

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelina nordberg - 11 april 2013 14:56

Nordberg.vimedbarn.se

Av evelina nordberg - 10 april 2013 09:03

Igår åkte vi och badade... Vi åkte till Vänersborg badpalats. Ett ganska litet mysigt ställe där man inte känner någon framför allt! Med min nya bikini kände jag mig lite bättre men inte bra :) har noll i entusiasm för min kropp och det känns ju ...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 16:15

Blev bjuden på fika idag :) En anställd hade bjudit med mig till Sundsby och oj vad gott allt såg ut! När vi kom stod det en stor present på bordet till Moa :) Moa fick en bil som hon älskade! Hur gulliga anställda har inte jag? Sen att...

Av evelina nordberg - 6 april 2013 02:44

Åh klickar in på jobbets mail... Skummar igenom lite lätt... Åh det öppnar vi!! Stort grattis till Evelina med personal i Stenungsund för att ni tog hem vinsten i tvätt tävlingen! 1:ā kvartalet avklarat och nu kör vi hårt på nästa!! Har lovat...

Av evelina nordberg - 5 april 2013 15:18

Vareviga dag kommer det 100 mail om rabatter och du blir först om detta! Jag förstår verkligen hur folk hamnar hos lyxfällan. Det är väldigt lätt att gå på alla erbjudanden man bombarderas med! På tal om shoppande så har jag äntligen hitt...

Ovido - Quiz & Flashcards